If the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) had really announced the names of the Twelve A’immah, why would there be such perplexity and confusion among the Shi’ite heretical sects almost after the death of each Imam? Beside this, we see in many ahâdîth in Twelver Shi’ite books that the evidence of Imamate is always (as far as I know) based on different signs (miracles, eldest, knowledge of unseen etc.) of the Imam instead of the hadîth which is supposedly said by the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم). What is the need of signs if there is authentic narration from the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) announcing the 12 names? Surely, the A’immah would save their time just by narrating the hadîth of the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) proving their Imamate, isn’t? Here are some ahâdîth from their books where the Imams prove their Imamate by anything except by pointing out the narration from the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) who supposedly announced the names of the 12 A’immah.

7 – محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن محبوب، عن هشام بن سالم، عن جابر بن يزيد الجعفي، عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: سئل عن القائم (عليه السلام) فضرب بيده على أبي عبدالله (عليه السلام) فقال: هذا والله قائم آل محمد (صلى الله عليه وآله)، قال عنبسة: فلما قبض أبوجعفر (عليه السلام) دخلت على أبي عبدالله (عليه السلام) فأخبرته بذلك، فقال صدق جابر، ثم قال: لعلكم ترون أن ليس كل إمام هو القائم بعد الامام الذي كان قبله.
Here is Jabir b. Yazid al-Ju’fi (companion of Abu Ja’far and Abu Abdillah) asking about the Qâ’im whereupon Abu Ja’far tapped with his hand on Abi Abdillah saying: This is by Allâh the Qâ’im of the family of Muhammad (صلى الله تعالى عليه واله وسلم). Later on it was asked to Abu Abdillah and he said that Jabir told the truth.

Al-Kafi, vol. 1, page 307. http://www.alhikmeh.com/arabic/mktba/hadith/alkafi01/10.htm

Grading by Majlisi:
(الحديث السابع)
(1): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 3, page 328) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏3، ص: 328

Mir’âh al-’Uqûl, vol. 3, page 328. http://gadir.free.fr/Ar/Ehlibeyt/kutub2/Mirat_ul_Ukul/003.htm

This is from the bâb الاشارة والنص على أبي عبدالله جعفر بن محمد الصادق (Sign and textual evidence of Abi Abdillah Ja’far b. Muhammad al-Sâdiq) (i.e. his imamate) and like this there are similar abwâb (i.e sub-chapters) about the rest of the A’immah where you see similar evidences like the above. None where the Imam points to a narration from the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) where he supposedly announced already the list of the 12 A’immah.

(Establishment of Imamate in stubs and it doesn’t return to a brother or uncle or anyone of the close relatives) باب ثبات الإمامة في الأعقاب و أنه لا تعود في أخ و لا عم و لا غيرها من القرابات‏

1 – علي بن إبراهيم، عن محمد بن عيسى، عن يونس، عن الحسين بن ثوير بن أبي فاختة، عن أبى عبدالله (عليه السلام) قال: لا تعود الامامة في أخوين بعد الحسن والحسين أبدا، إنما جرت من علي بن الحسين كما قال الله تبارك وتعالى: ” واولو الارحام بعضهم
أولى ببعض في كتاب الله ” فلا تكون بعد علي بن الحسين (عليه السلام) إلا في الاعقاب وأعقاب الاعقاب.
Here Abu Abdillah says that the Imamate will never again be in two brothers after al-Hasan and al-Husain. So after ‘Aliy bin Husain the Imamate will follow only one after the another (in stubs).

Grading by Majlisi:
(الحديث الأول)
(7): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 3, page 208) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏3، ص: 208

Strange isn’t? Why such a rule if there is already the pre-determined list of the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) announcing the names of all the Twelve Caliphs?

باب الأمور التي توجب حجة الإمام (Matters that require the evidence of the Imam)

1 – محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن ابن أبي نصر قال: قلت لابي الحسن الرضا (عليه السلام): إذا مات الامام بم يعرف الذي بعده؟ فقال للامام علامات منها أن يكون أكبر ولد أبيه ويكون فيه الفضل والوصية، ويقدم الركب فيقول: إلى من أوصى فلان؟
فيقال: إلى فلان، والسلاح فينا بمنزلة التابوت في بني إسرائيل، تكون الامامة مع السلاح حيثما كان.

Here basically Ibn Abi Nasr (companion of couple of Imams) asks Abi’l Hasan al-Ridha how the next Imam is known after the death of the previous Imam. Then the Imam mentions some signs like being the eldest son of his father, having virtue and will (wasiyyah). He says that the sword with us is like the tâbut of Bani Isra’il, meaning; the Imamate is with the sword with whoever it is found.

Grading by Majlisi:
(الحديث الأول)
(2): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 3, page 204) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏3، ص: 204

Note “being the eldest son of his father” (أن يكون أكبر ولد أبيه) is a sign of Imâmate and we all know that Ismâ’il bin Ja’far was older than Musa bin Ja’far. Yet they have managed to invent this concept of “Bada’” as a solution to the problem.

ما يجب على الناس عند مضي الامام (That which is necessary upon the people with the passing away of the Imam)

1 – محمد بن يحيى، عن محمد بن الحسين، عن صفوان، عن يعقوب بن شعيب قال:
قلت لابي عبدالله (عليه السلام): إذا حدث على الامام حدث، كيف يصنع الناس؟ قال:
أين قول الله عزوجل: ” فلولا نفر من كل فرقة منهم طائفة ليتفقهوا في الدين و لينذروا قوهم إذا رجعوا إليهم لعلهم يحذرون (2) ” قال: هم في عذر ما داموا في الطلب وهؤلاء الذين ينتظرونهم في عذر، حتى يرجع إليهم أصحابهم.

Yaqub bin Shu’aib from Abu Abdillah, who said: ‘I said to him: If something happen to the Imam, what should the people do?” He said:
“They will be like the saying of Allah: “Of every troop of them, a party only should go forth, that they (who are left behind) may get instructions in religion, and that they may warn their people when they return to them, so that they may beware (of evil). I said:
“What is their position?” He said: “They will be excused as long as they were searching. Those who were waiting for them will be excused, till the return of their people.”

Grading by Majlisi:
(الحديث الأول)
(3): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 4, page 227) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏4، ص: 227

This proves that the majority of the Twelver Shi`ites were unaware of a pre-determined list with the names of the Twelve Caliphs. Even the so-called close companions were unaware of it like Zurârah (!) who didn’t know the new Imam after Imâm Ja’far al-Sâdiq.

في ان الامام متى يعلم ان الامر قد صار اليه (About when the Imam knows that the affair came to him)

4 – محمد بن يحيى، عن محمد بن الحسين، عن صفوان قال: قلت للرضا (عليه السلام):
أخبرني عن الامام متى يعلم أنه إمام؟ حين يبلغه أن صاحبه قد مضى أو حين يمضي؟
مثل أبي الحسن قبض ببغداد وأنت ههنا، قال: يعلم ذلك حين يمضي صاحبه، قلت:
بأي شئ؟ قال: يلهمه الله.

Imam ‘Aliy al-Ridha was asked: Kindly tell me as to when an Imam comes to know that he has become an (active) Imam? Is it when the news of the demise of the previous Imam reaches him or is it immediately after the death (of the previous Imam)?
Like Abi’l Hasan caught in Baghdâd and you are here,
The Imam answered: Immediately after the death of the previous Imam.
The Imam was asked: How does he (the next Imam) come to know? The Imam answered: God inspires him (the new Imam).

Grading by Majlisi:
(الحديث الرابع)
(1): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 4, page 240) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏4، ص: 240

What about the so-called mutawâtir hadîth from the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) already mentioning the names of all the Twelve Caliph? Subhân Allâh.

باب كراهية التوقيت (Dislike of (predicting) the time)

1 – علي بن محمد ومحمد بن الحسن، عن سهل بن زياد، ومحمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى جميعا، عن الحسن بن محبوب، عن أبي حمزة الثمالي قال: سمعت أبا جعفر (عليه السلام) يقول: يا ثابت إن الله تبارك وتعالى قد كان وقت هذا الامر في السبعين، فلما أن قتل الحسين صلوات الله عليه اشتد غضب الله تعالى على أهل الارض، فأخره إلى أربعين و ومائة، فحدثناكم فأذعتم الحديث فكشفتم قناع الستر ولم يجعل الله له بعد ذلك وقتا عندنا ويمحو الله ما يشاء ويثبت وعنده أم الكتاب.
قال أبوحمزة: فحدثت بذلك أبا عبدالله (عليه السلام) فقال: قد كان كذلك.

Aba Ja’far (عليه السلام) said: O Thabit, verily Allah Blessed and High is He ordained this affair (i.e appearing and ruling of the Mahdi) in 70 years, so when they killed al-Husain blessings of Allah be upon him, the anger of Allâh intensified upon the people of earth, so He postponed it to 140 years. Then we have told you and you’ve made it public and you’ve revealed the veil of the covered and Allâh didn’t appoint a time after that for us and Allah erases and establishes what He wants and with Him is the Mother of the Book (Ummu’l Kitâb).
Abu Hamzah said: So I told that to Aba Abdillah (عليه السلام) so he said: Verily, it is like that.

Grading by Majlisi:
(الحديث الأول)
(3): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 4, page 170) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏4، ص: 170

How would this be possible when supposedly the Prophet (صلى الله تعالى عليه واله وسلم) already mentioned the order of the Twelve A’immah by name? This hadîth is from every angle munkar and fabrication, but isn’t that already the case with the Twelver Imamate? Twelver Shi`a scholar Majlisi explains this away as Bada’ but some Shi`a Twelver scholars argued that it’s a mursal and majhûl hadîth because al-Hasan bin Mahbûb who would be only 1 year to narrate this from Abu Hamza al-Thamâlî. Anyway their whole rijâl system is subject to such problems when one goes deeper.

انه من عرف امامه لم يضره تقدم هذا الامر او تأخر (It doesn’t harm one who knows his Imam to present this affair or delay it)

1 – علي بن ابراهيم، عن أبيه، عن حماد بن عيسى، عن حريز، عن زرارة قال: قال أبو عبدالله (عليه السلام): اعرف إمامك فإنك إذا عرفت لم يضرك، تقدم هذا الامر أو تأخر.

Zurârah said: Abu Abdillâh (عليه السلام) said: Know your Imam, so when you’ve come to know, it doesn’t harm you in presenting this affair or in delaying it.

Grading by Majlisi:
(الحديث الأول)
(8): صحيح(Sahîh)
(Mir’âh al-’Uqûl, vol. 4, page 186) مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏4، ص: 186

This is Zurârah, the closest companions of the A’immah of Ahl al-Bayt yet he is commanded to “know his Imam” instead of receiving a pre-determined list with all the names of the Twelve Caliph which is the reason he didn’t know the next Imâm “Musa bin Ja’far”. Subhân Allâh.

here’s an extra present:

According to the biggest shiite scholar of Hadith and researcher of Rijal Science, Grand Ayatullah al khoe’i, The prophet PBUH Never ever mentioned the names of those “12 imams” that the shiites speak of.

يقول الخوئي: الروايات المتواترة الواصلة إلينا من طريق العامة والخاصة قد حددت الأئمة عليهم السلام باثني عشر من ناحية العدد ولم تحددهم بأسمائهم عليهم السلام واحداً بعد واحد، حتى لا يمكن فرض الشك في الإمام اللاحق بعد رحلة الإمام السابق، بل قد تقتضي المصلحة في ذلك الزمان اختفاءه والتستر عليه لدى الناس؛ بل لدى أصحابهم عليهم السلام إلا أصحاب السر لهم، وقد اتفقت هذه القضية في غير هذا المورد والله العالم

Al khoe’i says: “The Authentic Mutawatir Narrations which reach us by means of Shiites or the mainstream muslims only mention the number 12 but never specified them by their names Peace be upon them one by one…”
Source: Sirat al Najat 2/452.

I think this is enough. I mentioned from each sub-chapter (bâb) one narration which is sahîh according to Majlisi but there are also other sahîh narrations but most of them are weak or unknown. When one ponders good upon the mentioned points it becomes crystal clear and explains the differences and sub-divisions of this heretical Shi’ite sect throughout history.

And Allâh alone gives Success and He knows best.

Contributed by brother Abu Abdillah & TripolySunni.