In regards to the following narration used by the Shia:

لا سفيا إلا ذو الفقار ولا فتى إلا علي

“There is no sword except Dhul-Fiqar, and there is no brave youth except Ali”

It should be known that this is not authentic.

It was narrated by Ibn Adi in “Kamil” as a part of the following narration:

حدثنا إسحاق بن إبراهيم بن يونس قال ثنا عيسى بن مهران ثنا مخول ثنا عبد الرحمن بن الأسود عن محمد بن عبيدالله بن أبي رافع عن أبيه عن جده أبي رافع قال كانت راية رسول الله صلى الله عليه وسلم يوم أحد مع علي بن أبي طالب رضي الله عنه وكانت راية المشركين مع طلحة بن أبي طلحة فذكره بطوله وذكر فيه كل من كان يحمل راية المشركين فقتله علي حتى ذكر سبعة أنفس حملوها وقتلهم علي وقتل جماعة من رؤسائهم يحمل عليهم فقال جبريل يا محمد هذه المواساة فقال النبي صلى الله عليه وسلم أنا منه وهو مني ثم سمعنا صائحا يصيح في السماء وهو يقول لا سفيا إلا ذو الفقار ولا فتى إلا علي

Eesa ibn Mihran is weak.

Ibn Adi said: “He narrated fabricated Hadith.”
Dhahabi said about him: “Liar” (Mizan, #6613)

Ibn Ubaydullah ibn Abu Rafi is weak as well. Bukhari said: “Munkar al-Hadith.” Ibn Mueen said his narrations are nothing. Abu Hatim said: “Extremely rejected.” (Mizan, #7904)

Via Ibn Abu Rafi it was also narrated by Tabari in “Tareeh” (2/197)…

Suyuti rejected this narration in “Leal al masnua” (1/333), and Dhahabi rejected it in “Talkhees Kitab al-Maudua” (1/126/#274).

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah said:

هذا الحديث من الأحاديث المكذوبة الموضوعة باتفاق أهل المعرفة بالحديث،

“This narration is from false, fabricated stories–in accordance to the ijma (consensus) of people who know the science of Hadith.” (Mukhtasar Minhaj as-Sunnah)

Shawkani said in “Fawaid al-Majmua” (372/#68):

في إسناده عيسى بن مهران وهو رافضي يحدث بالموضوعات وقد أدخل هذا الحديث ابن الجوزي في الموضوعات

“And in the chain is Eesa ibn Mihran, and he is Rafidhi (Shia extremist), who narrated false stories. Ibn al-Jawzi included this narration in his book on fabricated Hadith.”

And Allah knows best