This narration with little difference was narrated by:

1) Hakim in “Mustadrak” from Alkama ibn Abdullah:

[ 4682 ] حدثنا عبد الباقي بن قانع الحافظ ثنا صالح بن مقاتل بن صالح ثنا محمد بن عبد بن عتبة ثنا عبد الله بن محمد بن سالم ثنا يحيى بن عيسى الرملي عن الأعمش عن إبراهيم عن علقمة عن عبد الله قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم النظر إلى وجه علي عبادة

Zahabi said narration fabricated.

And by Tabarani from ibn Masood in “Mojam al kabir”:
9863 – حدثنا محمد بن عثمان بن أبي شيبة، حدثنا أحمد بن بديل اليامي، حدثنا يحيى بن عيسى، عن الأعمش، عن إبراهيم، عن علقمة، عن عبد الله، عن النبي صلى الله عليه وسلم، قال:النظر إلى وجه علي عبادة.

Shaukani in “Favaid al majmua” (Zakir Ali, narration #55) said:
رواه الطبراني عن ابن مسعود مرفوعاً ، وفي إسناده : يحيى بن عيسى الرملي ، وليس بشيء
“Narrated by Tabarani from ibn Masood, in the chain is Yahya ibn Isa Ramli he is nothing”.

Yahya ibn Isa Ramli Kufi (red marked in the arabic text of narration). Ibn Muin said he is nothing. Nasai said not strong. See “Tahtheeb al kamal” Mizzi vol 31 #6896
Ibn Isa narrating this hadeeth from Amash, he’s truthful but mudaleeth. And he he’s narrating in “un” form. It mean “from”, without mentioning that he heard that himself.

2) Hakim in “Mostadrak”:

[ 4683 ] حدثنا أبو بكر محمد بن أحمد بن يحيى القاري ثنا المسيب بن زهير الضبي ثنا عاصم بن علي ثنا المسعودي عن عمرو بن مرة عن إبراهيم عن علقمة عن عبد الله بن مسعود رضى الله تعالى عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم النظر إلى وجه علي عبادة

1) Masoodi, Abdurrahman ibn Abdullah. Use to confuse.
2) Asim ibn Ali. Ibn Muin said he’s nothing. “Tahtheeb al kamal” vol 13, #3016.
3) Musayb ibn Zaheer, is unknown for me. I didn’t find any jarh or tadeel on him.

3) Hakim in “Mostadrak”:

[ 4681 ] حدثنا دعلج بن أحمد السجزي ثنا علي بن عبد العزيز بن معاوية ثنا إبراهيم بن إسحاق الجعفي ثنا عبد الله بن عبد ربه العجلي ثنا شعبة عن قتادة عن حميد بن عبد الرحمن عن أبي سعيد الخدري عن عمران بن حصين قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم النظر إلى علي عبادة

Abdullah ibn Abdarrabih, Ibrahim ibn Ishak. I didn’t find any jarh or tadeel on them
Zahabi said narration fabricated.

This hadeeth was also narrated via Yahya ibn Salama ibn Kuhayl.
Ibn Arrak in “Tanziru sharia”1/382 said:
من حديث ثوبان من طريق يحيى بن سلمة بن كهيل وهو متروك
“From Narration of Savban, throw Yahya ibn Salam ibn Khuhayl, and he is matruk”.
Yahya ibn Salama.
Zahabi wrote (Mizan #9527) :
قال أبو حاتم وغيره: منكر الحديث. وقال النسائي: متروك. وقال عباس، عن يحيى: ليس بشئ، لا يكتب حديثه
“Abu Hatim and others say: ”Munkar al hadith”. Nasai said: “Matruk”. Abbas Duri narrated from Yahya: “Nothing, his narrations are not to be recorded”

And via Hasan ibn Ali.
Ibn Tahhar in “Tazkira” wrote:
1109- النظر إلى وجه علي عبادة
فيه الحسن بن علي العدوي هو كذاب دجال
“In the chain is Hasan ibn Ali Advi (or Adoove) and he is liar and dajjal”.

Zahabi in “Talhis al maudua” 1/120 wrote:
عبد الله بن إبراهيم الزينبي ثنا محمد بن سفيان الحنائي ثنا عثمان بن
يعقوب العطار ثنا محمد بن محمد البصري عن الحماني عن ابن فضيل عن يزيد أبي زياد عن مجاهد عن ابن عباس مرفوعاً النظر إلى علي عبادة
الحماني كذاب
“Abdullah ibn Ibrahim Zaynabi, Muhammad ibn Sufyan Hanai, Usman ibn Yagub Attari, Muhammad ibn Muhamamd Basri, from Hamani from ibn Fudayl, from Yazeed ibn Abu Ziyad, Mujahed, ibn Abbas marfuan :”To watch to Ali is worship”.
Hamani is liar”.

Then he continued:
أبو سعيد العدوي -الكذاب- ثنا العباس بن بكار ثنا أبو بكر الهذلي عن أبي الزبير عن جابر مثلهAbu Sayed Advi-he’s liar-from Abbas ibn Bakar, Abu Bakr Huzali, Abu Zubayr, from Jabeer the same narration”. Abbas (also) liar”.

Ibn Hajar al Askalani in “Lisan al mizan” vol 3, p 79, bab “من اسمه هارون” said narration is rejected and false (batil).
Zahabi said:
أنه موضوع باطل
“(Narration) fabricated and false”. See “Kashful hafa” Ajluni vol 2, p 318, #2811.
Shaykh Albani said narration is fabricated. “Silsila ad daifa” 10/239/#4702

Wa Allahu Alam!