Work done by brother ‘tripolysunni’

In the books of the “Lovers” of ahlulbayt The twelver Shiites we see one of the Ugliest Images of Ahlulbayt ever presented in history, We see them competing for Imamah or Wilayah and fighting amongst each other because of it, We will state a few hadiths just to give an example of these horrible twelver fabrications.
يروي القوم عن الربيع بن عبدالله أنه قال: وقع بيني وبين عبدالله بن الحسن كلام في الإمامة، فقال عبدالله بن الحسن: إن الإمامة في ولد الحسن والحسين، فقلت: بل في ولد الحسين إلى يوم القيامة دون ولد الحسن، فقال لي: وكيف صارت في ولد الحسين وهما سيدا شباب أهل الجنة، وهما في الفضل سواء، إلا أن للحسن على الحسين فضلاً بالكبر، وكان الواجب أن تكون الإمامة إذن في ولد الأفضل
علل الشرايع: (80)، البحار: (25/259)

.

The Twelvers narrate from Al Rabe’e bin Abdullah that he Said: a conflict about Imamah occurred between me and Abdullah bin al Hassan, So Abdullah bin al Hassan Said: The Imamah is in the children of Hassan and Hussein, I said: No, but in the children of Hussein alone until judgment day without those of al Hassan, He said: And How is it only in the Children of Hussein when both He and al Hassan are the Sayyeds of the youth of paradise? and they are both Equal in virtue? In Fact Hassan surpasses Hussein in that he is Older so the Imamah should have been in the children of he who is better.
Ilal al Sharae’e 80, Al bihar 25/259.

A Son of Al Hassan again has a dispute with al Sadiq as he tells him:
ونراه مرة أخرى يجادل الصادق في ذات المسألة، ويقول له: جعلت فداك، إن السن لي عليك، فإن في قومك من هو أسن منك… فقال له أبو عبد الله عليه السلام: يا ابن عم إني اعيذك بالله من التعرض لهذا الامر الذي أمسيت فيه، وإني لخائف عليك أن يكسبك شرا، فجرى الكلام بينهما… وكان من قوله: بأي شئ كان الحسين أحق بها من الحسن ؟ فقال أبو عبد الله عليه السلام: رحم الله الحسن ورحم الحسين وكيف ذكرت هذا ؟ قال: لان الحسين كان ينبغي له إذا عدل أن يجعلها في الاسن من ولد الحسن…
الكافي1/359)، البحار47/280) وفي الرواية فوائد كثيرة أعرضنا عن ذكرها راجعها إن شئت.
He says to al Sadiq RAA: My age is bigger than yours, So there is one from your family who is older than you…..Abu Abdullah (Ja’afar) then said: O Cousin I seek refugee from Allah that you would talk of such matters I fear it will lead you to an evil fate, so a dispute took place between both of them…..And He said to Sadiq: in what way was Hussein more rightful to receive it than Al Hassan? ….. He then added: Because if Al Hussein was to be fair he would have given it to the eldest of al Hassan’s sons.

Al Kafi 1/359, Al bihar 47/280, (There is much more interesting things in the narration but it is too big to translate).

It seems the Children of Hassan didn’t know that the prophet PBUH named the Imams and that it wasn’t a matter of choice but who can blame them really? it’s not mentioned in the Quran after all.

Then The Son of Ali Bin abi talib RAA, known as Muhammad “Ibn al hanafiyah ” has a dispute over Imamah with the Sons of Hussein RAA.
إنه لما قتل الحسين بن علي أرسل محمد بن الحنفية إلى علي بن الحسين فخلا به، وقال له: قد قتل أبوك ولم يوص، وأنا عمك وصنو أبيك، وولادتي من علي في سني وقدمتي، وأنا أحق بها منك في حداثتك، لا تنازعني في الوصية والإمامة ولا تجانبني، فقال له علي بن الحسين: يا عم، اتق الله ولا تدّع ما ليس لك بحق، إني أعظك أن تكون من الجاهلين، إن أبي -يا عم- قد أوصى إليَّ في ذلك قبل أن يتوجه إلى العراق، وعهد إليَّ في ذلك قبل أن يستشهد بساعة، وهذا سلاح رسول الله عندي، فلا تتعرض لهذا فإني أخاف عليك نقص العمر وتشتت الحال، إن الله تبارك وتعالى لما صنع الحسن مع معاوية ما صنع أبى أن يجعل الوصية والإمامة إلا في عقب الحسين، فإن رأيت أن تعلم ذلك فانطلق بنا إلى الحجر الأسود حتى نتحاكم إليه ونسأله عن ذلك، قال أبو جعفر: وكان الكلام بينهما بمكة، فانطلقا حتى أتيا الحجر، فقال علي بن الحسين لمحمد بن الحنفية: ائته يا عم وابتهل إلى الله تعالى أن ينطق لك الحجر، ثم سله عما ادعيت، فابتهل في الدعاء وسأل الله ثم دعا الحجر، فلم يجبه، فقال علي بن الحسين: أما إنك يا عم لو كنت وصياً وإماماً لأجابك، فقال له محمد: فادع أنت يا ابن أخي فاسأله، فدعا الله علي بن الحسين بما أراده، ثم قال: أسألك بالذي جعل فيك ميثاق الأنبياء والأوصياء وميثاق الناس أجمعين لما أخبرتنا مَن الإمام والوصي بعد الحسين؟ فتحرك الحجر حتى كاد أن يزول عن موضعه، ثم أنطقه الله بلسان عربي مبين، فقال: اللهم إن الوصية والإمامة بعد الحسين بن علي إلى علي بن الحسين بن علي ابن فاطمة بنت رسول الله.
وفي رواية: عن أبي بجير -عالم الأهواز- وكان يقول بإمامة ابن الحنفية، قال: حججت فلقيت إمامي، وكنت يوماً عنده، فمرَّ به غلام شاب فسلم عليه، فقام فتلقاه وقبَّل ما بين عينيه وخاطبه بالسيادة، ومضى الغلام وعاد محمد إلى مكانه، فقلت له: عند الله أحتسب عنائي، فقال: وكيف ذاك؟ قلت: لأنا نعتقد أنك الإمام المفترض الطاعة تقوم تتلقى هذا الغلام وتقول له: يا سيدي؟ فقال: نعم، هو والله إمامي، فقلت: ومن هذا؟ قال: علي ابن أخي الحسين، اعلم أني نازعته الإمامة ونازعني، فقال لي: أترضى بالحجر الأسود حكماً بيني وبينك؟ فقلت: وكيف نحتكم إلى حجر جماد؟ فقال: إن إماماً لا يكلمه الجماد فليس بإمام، فاستحييت من ذلك، وقلت: بيني وبينك الحجر الأسود، فقصدنا الحجر… فذكر القصة
The Narration states that when Al Hussein RAA was killed, the Son of Ali, Muhammad Bin al hanafiyah sent after Ali bin al hussein RAA so that they may talk in private. Muhammad said to his nephew Ali: Your father had died and not assigned anyone as his successor and I am your oldest uncle and I am more entitled to it than you are in your young age, so do not Dispute about Imamah with me nor try to compete about it with me. Ali Bin Hussein said: O uncle Fear Allah and do not take what isn’t rightfully yours, I advise you do not be amongst the ignorants, My father O uncle made me his successor before he departed to Iraq and promised it to me an hour before his death, and this is the sword of Rassul Allah with me so do not speak of this matter for I fear that your age will be short and you will witness a horrible fate, When Al Hassan did what he did by making a deal with Muawiyah and handing him the Caliphate Allah refused to make the Imamah in his progeny but made it in that of Hussein. I say let the black stone of Ka’abah be the judge between us. Abu ja’afar then said: and the dispute between the two was later continued in Mecca, they departed until they reached the stone of Ka’abah , Then Bin al hussein told Muhammad Bin Ali to do Mubahala and ask Allah to make the stone talk and judge between them So he did that but the stone did not reply, Then Ali bin al Hussein told him: O uncle if you were a true Imam the stone would have replied to your request, Then Muhammad said: Now you ask it my nephew . The Ali asked: By Allah who created you and took an oath from you for his Prophets and their successors and all of his creations would you tell us who is the Imam and Wasi after Hussein? So the Stone shook and was about to move from its place then Allah made it speak with a Clear Arabic tongue: By Allah the Wasiyah after hussein bin ali goes to Ali bin Hussein bin bin Ali Bin fatima bint Rassul Allah.

In Another narration by Abu Bajeer – Scholar of ahwaz- and he used to believe in the Imamah of Ibn al hanafiyah Bin Ali bin Abi Talib RAA He said: I made my Hajj once and I met my imam (Muhammad bin hanafiyah) and one day a young Boy passed by him so he received him and made Salam on him and kissed him between his eyes and addressed him as “Sayyed” So I asked him: We thought you were our Imam and that we were ordered to follow you so why do you address the boy as Sayyid ? Ibn al hanafiya replied: Yes By Allah he is my Imam! I asked: who is he? He said: Ali son of my brother Hussein, I once had a conflict with him about the Imamah and he told me to let the black stone decide between us Then I asked him How can a dead stone be the judge between us? he then said: An Imam who does not speak to Inanimate objects is not a true Imam So we went for that stone … (And he narrates a similar story to that above).

Source of similar narrations: مختصر البصائر14)، البحار42/77، 82) (45/347) (46/22، 29، 111) (95/160، 166)، الخرائج والجرائح: (194)، معجم الخوئي: (16/48) وقال: الرواية صحيحة السند، غيبة الطوسي: (16، 119)، إثبات الهداة: (2/5) (3/6، 11، 15، 21، 28، 32)، الكافي: (1/348)، البصائر: (502)، غيبة الطوسي: (16، 119)، الإمامة والتبصرة194)، إعلام الورى: (253)، المناقب: (3/288)(4/147)، ذوب النضار لابن نما: (292).

Mukhtasar al Basa’er 14, Bihar al anwar (42/77,82) (45/347) (46/22,29,111) (95/160,166) Al Khara’ej wal jara’eh 194, Mu’ujam al Imam al khoei 16/48 (And he said the Narration is of a Sahih isnad) ghaybat al tusi 16,119, ithbat al hudat (2/5) (3/6,11,15,21,28,32) Al Kafi (1/348), Al Basa’er 502, Al imamah wal mutabassir 194, I’ilam al Wara 253, Al manaqib (3/288) (4/147), thoub al Nadar For Ibn Nama 292.

I have no Idea why Ali bin Abi talib RAA didn’t take Abu bakr RAA and ask the stone to be their judge in front of All Muslims…
And Some Shiite scholars used a funny explanation and said:

إن ابن الحنفية إنما فعل ذلك إزاحةً لشكوك الناس في ذلك
“Ibn al hanafiyah only did this to remove the doubts from people’s hearts regarding the Imamah of Ali”

Source: الخرائج والجرائح: (194)، البحار: (46/30).
Al bihar 30/46, Al Khara’ej wal jara’eh 194.

So muhammad Bin Ali bin Abi talib RAA was just dumbing himself down and putting up an act so that the people would see the super powers of Ali bin Hussein RAA…what a silly explanation.
Then you have the Saying of Ja’afar al Sadiq regarding this dispute between the son of Ali bin Abi talib and the son of Hussein bin Ali:

ما مات محمد بن الحنفية حتى أقرَّ لعلي بن الحسين
“Muhammad bin al hanafiyah never died until he acknowledged/accepted the Imamah of Ali bin Hussein”.
Source: كمال الدين: (45).
Kamal Al Deen 45.

Mashallah how they fabricate hadiths in order to ruin the image of ahlulbayt, and we know Full Well Why they fabricated them when they did.

Imam al Nawbakhti explains this division within the ranks of the Shiites after the death of hussein:

“And they had divided into three groups after Hussein’s RAA death,
A Team Said: Muhammad Bin Ali (Ibn al Hanafiyah) was the Imam and that after the death of Hussein RAA there were none more closer to Ali bin Abi talib RAA than his Son Muhammad, and just like Hussein was given precedence over the sons of Hassan then Muhammad is more rightful than the sons of both Hassan and Hussein.
A Team Said: muhammad Bin Ali is Al Qa’em and he is The Awaited Mahdi and none from his family can disobey him or unsheathe his sword without an order from him, and that Hassan went to fight Muawiyah with his permission and hussein went to fight Yazeed with his permission and if they had not obeyed him they would have lost their way.

Source: فرق الشيعة: (26)، وانظر أيضاً في اعتقاد الشيعة في إمامته: كمال الدين: (42، 43، 45)، البحار: (42/81).
Firaq al Shia 26, Kamal al Deen 42,43,45, Al bihar 42/81.

Some even said that he cannot die while others went as far as to say that he was ALLAH, look for details about this from:
Firaq al Shia page 26 (and after it), Al Fusool al mukhtarah page 240 (and after it).

That’s enough about Ibn al hanafiyah RAA and his conflicts.

but take this narration before we leave this:
فعندما سأله أبو حنيفة رحمه الله: أنت الإمام؟ قال: لا، قال: فإن قوماً بالكوفة يزعمون أنك إمام، قال: فما أصنع بهم؟ قال: تكتب إليهم تخبرهم، قال: لا يطيعوني
Abu Hanifah asked Ali bin Hussein Zainul abedeen: Are you the Imam? He said: NO, He said: but there are some folks in kufah claiming that you are an Imam, Ali said: What can I do about that? Abu Hanifah said: Write for them and tell them, Ali said: They do not obey me.

Source: المناقب: (3/331)، البحار: (46/356).
Al Manaqib 3/331, bihar al Anwar 46/356.

Of course the Shiite scholars will plead TaQQiyah!!

As we all know the Shiites believe That Musa al Kathim came after Ja’afar al Sadiq, however after the conflict regarding Ismail bin Ja’afar and after the Ismali shiites were created because they believed Ismail was more rightful to get the Imamh, well ismail dies and His Brother Abdullah claims that he is now the one to inherit the Imamah because his age was much older than Musa al Kathim (Who was 20 at the time) and a group of his father’s companions believed and followed him.

Source: البحار: (47/251) (48/67)، الخرائج والجرائح: (200).
Bihar al Anwar (47/251) (48/67) Al Khara’ej wal jara’eh 200.

Then this narration about Al baqir’s conflict with his uncles:
روى القوم عن الصادق أنه قال: لما حضر علي بن الحسين الموت، قبل ذلك أَخْرَج السفط أو الصندوق عنده، فقال: يا محمد، احمل هذا الصندوق، قال: فحمل بين أربعة رجال، فلما توفي جاء إخوته يدعون في الصندوق؟ فقالوا: أعطنا نصيبنا من الصندوق، فقال: والله ما لكم فيه شيء، ولو كان لكم فيه شيء ما دفعه إليَّ، وكان في الصندوق سلاح رسول الله وكتبه
Al Sadiq said: When death was about to take Ali bin al Hussein he gave a box to muhammad al Baqir and when he died his brothers came asking for the box and asked for their share from it so Muhammad replied: By Allah there is nothing for you in it and if there was he wouldn’t have given it to me (And inside was the weapon of the Prophet PBUH).

Source: البصائر: (4/48)، الكافي: (1/305)، إعلام الورى: (260)، البحار: (46/229)، إثبات الهداة: (3/33)، المناقب: (4/211).
Al Basa’er 4/48, Al Kafi 1/305, I’ilam al wara 260, Bihar al Anwar 46/229, itbat al hudat 3/33, Al manaqib 4/211.

then al baqir had a conflict with his brother abdullah on Imamah:
وعن الباقر قال: كان فيما أوصى أبي إلي: إذا أنا مت فلا يلي غسلي أحد غيرك، فإن الإمام لا يغسله إلا إمام، واعلم أن عبدالله أخاك سيدعو إلى نفسه فدعه، فإن عمره قصير
Al Baqir narrated: My father in his wasiyah( His Will) told me: If I die then only you can wash me for an Imam can only be washed by another imam and know that your brother abdullah will call for himself (To imamah) so ignore him his life is short.

Source: كشف الغمة: (2/347)، البحار: (46/269)، إثبات الهداة: (3/16).
Kashf al ghummah 2/347, bihar al Anwar 46/269, ithbat al hudat 3/16.

and now a similar conflict takes place here:
عن الصادق أنه قال: كان زيد بن الحسن يخاصم أبي في ميراث رسول الله صلى الله عليه وسلم، ويقول: أنا من ولد الحسن وأولى بذلك منك، لأني من ولد الأكبر، فقاسمني ميراث رسول الله صلى الله عليه وسلم وادفعه إلي، فأبى أبي، فخاصمه إلى القاضي، فكان زيد معه إلى القاضي، فبينما هم كذلك ذات يوم في خصومتهم، إذ قال زيد بن الحسن لزيد بن علي: اسكت يا ابن السندية، فقال زيد بن علي: أف لخصومة تذكر فيها الأمهات، والله لا كلمتك بالفصيح من رأسي أبداً حتى أموت، وانصرف إلى أبي، فقال: يا أخي، إني حلفت بيمين ثقة بك وعلمت أنك لا تكرهني ولا تخيبني، حلفت أن لا أكلم زيد بن الحسن ولا أخاصمه، وذكر ما كان بينهما، فأعفاه أبي واغتنمها زيد بن الحسن، فقال: يلي خصومتي محمد بن علي فأعتبه وأؤذيه فيعتدي علي، فعدا على أبي، فقال: بيني وبينك القاضي، فقال: انطلق بنا، فلما أخرجه قال أبي: يا زيد، إن معك سكينة قد أخفيتها، أرأيتك إن نطقت هذه السكينة التي تسترها مني فشهدت أني أولى بالحق منك، أفتكف عني؟ قال: نعم، وحلف له بذلك، فقال أبي: أيتها السكينة، انطقي بإذن الله، فوثبت السكينة من يد زيد بن الحسن على الأرض، ثم قالت: يا زيد، أنت ظالم، ومحمد أحق منك وأولى، ولئن لم تكف لألين قتلك، فخر زيد مغشياً عليه، فأخذ أبي بيده فأقامه، ثم قال: يا زيد، إن نطقت الصخرة التي نحن عليها أتقبل؟ قال: نعم، فرجفت الصخرة التي مما يلي زيداً، حتى كادت تفلق، ولم ترجف مما يلي أبي، ثم قالت: يا زيد، أنت ظالم، ومحمد أولى بالأمر منك، فكف عنه وإلا وليت قتلك، فخر زيد مغشياً عليه، فأخذ أبي بيده وأقامه، ثم قال: يا زيد، أرأيت إن نطقت هذه الشجرة وتسير إليَّ أتكف؟ قال: نعم، فدعا أبي الشجرة فأقبلت تخد الأرض حتى أظلتهم، ثم قالت: يا زيد، أنت ظالم، ومحمد أحق بالأمر منك، فكف عنه وإلا قتلتك، فغشي على زيد، فأخذ أبي بيده، وانصرفت الشجرة إلى موضعها، فحلف زيد أن لا يعرض لأبي ولا يخاصمه، فانصرف وخرج زيد من يومه إلى عبد الملك بن مروان، فدخل عليه، وقال: أتيتك من عند ساحر كذاب لا يحل لك تركه، وقص عليه ما رأى، وكتب عبد الملك إلى عامل المدينة، أن ابعث إليَّ محمد بن علي مقيداً، وقال لزيد: أرأيتك إن وليتك قتله قتلته؟ قال: نعم
Al Sadiq said: Zaid bin al Hassan had cut his ties with my father because of a conflict about the inheritance of the prophet PBUH and he used to say:” I am from the sons of al Hassan and I have more right to receive it than you because I am the son of the oldest So split the inheritance of the prophet PBUh with me”, but my father always refused so they went to the judge and Zaid was with him and on one day, Zaid Bin al Hassan told Zaid bin Ali: “Shut Up you Son of a Sindhi Woman!” Then Zaid Bin Ali said:” May Allah’s curse be on an enmity where mothers are mentioned! I swear I will not talk to you until I die and follow my father”, Zaid bin Ali then told Muhammad al baqir: O brother I swore an oath to never consider Zaid bin Al Hassan my enemy nor to ever talk to him again” and he mentioned the story so Al Baqir forgave him but Ibn al Hassan took this opportunity and declared that Al baqir had made him an enemy so he attacked him, Al Baqir said: Between me and you is the judge! So they went and on the way Al Baqir told Zaid: “You are hiding a Knife with you, If I made this knife of yours talk and admit that I am right and you are wrong would you leave me be?” Zaid bin al Hassan said YES and swore on it. then al Baqir said: O knife Speak with the permission of Allah, so it jumped from his hand to the floor and said: ” Zaid you are an oppressor and Muhammad has more right to it than you and if you don’t cease then I will kill you” then Zaid fainted and fell on the floor so my father took him by the hand and raised him and said “If I make this boulder in front of us talk would you accept?” Zaid agreed so It started shaking and almost split in half then said: “Zaid you are an oppressor and muhammad is right, cease or I will kill you” he fainted again and Al baqir asked him again” Do you agree if i make this tree walk towards me and talk?” Zaid said yes then Muhammad ordered it and it started moving towards him and said: “Zaid you are an oppressor and Muhammad has more right to it so cease or else I will kill you” then it went back to its original place. Zaid later promised to never be an enemy of my father (Al baqir) and left to Caliph abdul Malik bin Marwan … and he entered on him and said: I Come to You After Meeting a Lying Magician, you cannot leave him be! then the Caliph sent after Al Baqir bin Ali and brought him chained and tied and told Zaid “If I allow you the pleasure of killing him would you accept?” Zaid said “YES”.

Source: الخرائج والجرائح: (230)، البحار: (46/329)، إثبات الهداة: (3/56).
Bihar al anwar 46/329, ithbat al hudat 3/56, al Khara’ej wal jara’eh 230.

Mashallah what great power, Why didn’t the knives and trees and stones speak during the caliphate of Abu bakr RAA to warn him that Ali was more rightful to it?

More fights and rivalries between ahlulbayt of Hassan and Hussein from the Twelver books:
فعن علي بن سعيد قال: كنت جالساً عند أبي عبدالله، فقال رجل: جعلت فداك، إن عبدالله بن الحسن يقول: مالنا في هذا الأمر ما ليس لغيرنا، فقال أبو عبدالله -بعد كلام-: أما تعجبون من عبدالله، يزعم أن أباه علياً لم يكن إماماً، ويقول: إنه ليس عندنا علم، وصدق والله ما عنده علم، ولكن والله -وأهوى بيده إلى صدره- إن عندنا سلاح رسول الله صلى الله عليه وسلم وسيفه ودرعه، وعندنا والله مصحف فاطمة ما فيه آية من كتاب الله، وإنه من إملاء رسول الله وخطه علي بيده، والجفر وما يدرون ما هو، مسك من شاة، أو مسك من بعير
Ali bin Sa’eed narrated: I was sitting with abu Abdullah RAA and a Man said: Abdullah Bin al Hassan was saying: We are the same as everyone else when it comes to Imamah, we (Ahlulbayt) are not higher in rank than anybody else. So the Imam Abu Abdullah RAA commented by saying: Do you not find Abdullah strange? he claims his father Ali wasn’t an Imam and says “I have no clue about this matter(of divine Imamah)” and by Allah he is right as he certainly has absolutely no Clue! By Allah We -and he pointed to his chest- Have the sword and shield of the Prophet PBUH! and we have The Mushaf of Fatimah and in it you won’t find any verse of the Quran! (he means common Quran which we own today) It was collected by Ali directly from the prophet PBUH and we have al Jafr and they have no idea what it Is!…

Source: البصائر: (3/41)، البحار: (26/40) (47/271).
Bihar al Anwar (26/40) (47/271), Al basa’er 3/41.

It seems Imam Abu abdullah never liked what his Nasibi Cousin is spreading.
وقع بين الصادق وعبدالله بن الحسن كلام في صدر يوم، فأغلظ له في القول عبدالله بن الحسن، ثم افترقا وراحا إلى المسجد، فالتقيا على باب المسجد، فقال الصادق لعبدالله بن الحسن: كيف أمسيت يا أبا محمد؟ فقال: بخير، كما يقول المغضب، فقال: يا أبا محمد، أما علمت أن صلة الرحم تخفف الحساب، فقال: لا تزال تجيء بالشيء لا نعرفه، قال: فإني أتلو عليك قرآناً، قال: وذلك أيضاً؟ قال: نعم، قال: فهاته، قال: قول الله عز وجل: ((وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ)) [الرعد:21] قال: فلا تراني بعدها قاطعاً رحمنا
An argument took place between al Sadiq and abdullah bin al hassan, and Ibn al Hassan was addressing al Sadiq in a very rude way So they both split up and left and went to the mosque. They met later in front of the mosque’s entrance and al Sadiq told him: How did you fare last night Abu muhammad? He replied angrily: FINE!, al Sadiq said: O Abu muhammad don’t you know that good family ties will ease the punishment on the day of judgment? Ibn al Hassan replied: You still come to us with stuff we never heard of!? Al Sadiq said: But this is from the Quran, Ibn al Hassan said: ALSO!? Al Sadiq said Yes, Ibn al Hassan said: Then Show me, and al Sadiq recited:

And those who join that which Allah has ordered to be joined and fear their Lord and are afraid of the evil of [their] account, [13-21]

So ibn al hassan said: I’ll never cut my ties with you again.

Source: كشف الغمة: (2/381)، البحار: (47/274)، وانظر أيضاً الكافي: (2/155).
Kashf el ghummah 2/381, bihar al Anwar 47/274, ALSO OTHER NARRATION IN AL KAFI 2/155.

Mashalah! Masallah! what greatness and wisdom… So you Twelvers can’t compliment someone without humiliating someone else.
وعن علي بن جعفر قال: بعث عبدالله بن الحسن إلى أبي: يقول لك أبو محمد: أنا أشجع منك، وأنا أسخى منك، وأنا أعلم منك، فقال لرسوله: أما الشجاعة فوالله ما كان لك موقف يعرف به جبنك من شجاعتك، وأما السخيّ فهو الذي يأخذ الشيء فيضعه في حقه، وأما العلم فقد أعتق أبوك علي بن أبي طالب ألف مملوك، فسم لنا خمسة منهم، وأنت عالم، فعاد إليه فأعلمه، ثم عاد إليه، فقال: يقول: إنك رجل صحفي، فقال له أبو عبدالله: قل: إي والله، صحف إبراهيم وموسى وعيسى ورثتها عن آبائي
narrated from Ali bin Ja’afar that he said: Abdullah bin al Hassan asked for my father: Abu muhammad (Ibn al hassan)tells you: I am braver than you and kinder than you and more knowledgeable than you, So Ja’afar told the messenger to reply and say: As for bravery you have never shown anything of the kind in your entire life, as for Kindness You have taken what is not yours(Imamah) and claimed it for yourself, as for knowledge Your father ali bin abi Talib released a thousand Mamluks(Slaves) so name for us five of those, So the messenger delivered the message and came back to abu Ja’afar and said: He says you only talk big, He Replied: Go tell him I took my knowledge of the scriptures of Jesus and Moses from my fathers.

Source: الكافي: (2/155)، البحار: (47/298).
Al Kafi 2/155, bihar al anwar 47/298.

As for Muhammad bin Abdullah bin al hassan bin al hassan bin Ali bin Abi talib his position was the same as his father when he told al Sadiq: By Allah I am Braver and Kinder and more knowledgeable than You!

Source: المناقب: (4/228)، إعلام الورى: (272)، البحار: (47/131، 275).
Al Manaqib 4/228, I’ilam al wara 272, Bihar al Anwar 47/131,275.

As for the sons of Al Hassan they used to tell people about themselves and their knowledge and claim Imamah for themselves :
وكان بنو الحسن يرشدون ويدلون الناس إليهم، فعن عبدالرحمن بن كثير أن رجلاً دخل يسأل عن الإمام بالمدينة، فاستقبله رجل من ولد الحسين، فقال له: يا هذا، إني أراك تسأل عن الإمام، قال: نعم، قال: فأصبته؟ قال: لا، قال: فإن أحببت أن تلقى جعفر بن محمد فافعل، فاستدله فأرشده إليه، فلما دخل عليه قال له: إنك دخلت مدينتنا هذه تسأل عن الإمام، فاستقبلك فتىً من ولد الحسن فأرشدك إلى محمد بن عبدالله، فسألته وخرجت، فإن شئت أخبرتك بما سألته عنه وما رده عليك، ثم استقبلك فتى من ولد الحسين، وقال لك: إن أحببت أن تلقى جعفر بن محمد فافعل، قال: صدقت، كان كل ما ذكرت ووصفت
Abdul rahman bin Katheer narrated: a Man entered Madinah asking for the Imam so he met one of the children of Hussein who said: hey You, I see you are asking for the Imam, He said: Yes, He said: Did you find what you were looking for? He said: No, He said: If you want to meet Ja’afar bin Muhammad then please do so, So he asked for his whereabouts and was guided to him and when he entered on him he ( Al Sadiq) said: You have entered our city looking for the Imam and you were received at the beginning by one of the sons of Al Hassan Who guided you to muhammad bin Abdullah bin al Hassan, so you asked that man and weren’t satisfied by his answers and if you want I can tell you what you asked and what he replied, then you met a boy from the children of Hussein and he told you to meet me, The Man Said: It’s All True! everything you described happened!.

Source: الخرائج والجرائح: (244)، البحار: (47/120)، المناقب: (4/221)، وانظر تفصيل القصة في: الكافي: (1/348)، والبحار: (47/228).
bihar al Anwar 47/120, Al manaqib 4/221, Al Khara’ej wal jara’eh 244, MORE DETAILS ABOUT THIS STORY in Al Kafi 1/348, Bihar al anwar 47/228.

Tabarak allah al rahman! Tabarak Allah al rahman! See how Allah exposes falsehood and brings out the truth ? By Future knowing omniscient imams…
ولما بويع -أي: محمد بن عبدالله بن الحسن- على أنه مهدي هذه الأمة، جاء أبوه عبدالله إلى الصادق وقد كان ينهاه، وزعم أنه يحسده، فضرب الصادق يده على كتف عبدالله، وقال: إيهاً والله، ما هي إليك ولا إلى ابنك، وإنما هي لهذا -يعني: السفاح- ثم لهذا -يعني: المنصور- يقتله على أحجار الزيت
When muhammad bin abdullah bin al hassan was given baya’ah as the Mahdi of this ummah, his Father Abdulah came to al Sadiq who always used to prohibit him from claiming this, And Abdullah claimed that Al Sadiq was jealous so al Sadiq hit his hand on the shoulder of Abdullah and said: Eh! By Allah it is not your right nor is it your son’s right…(then he warned him that his child will be murdered)

Source: المناقب: (4/228)، مقاتل الطالبيين255)، البحار47/131،160)، إثبات الهداة3/110).
Al manaqib 4/228, Maqatil al talibeen 255, Bihar al anwar 47/131,160, Ithbat al hudat 3/110.
كان يبارك خروج ابنه ويؤيده، فلما بلغ أبا مسلم موت إبراهيم الإمام وجه بكتبه إلى الحجاز، إلى جعفر بن محمد، وعبدالله بن الحسن، ومحمد بن علي بن الحسين يدعو كلَّ واحد منهم إلى الخلافة، فبدأ بجعفر، فلما قرأ الكتاب أحرقه، وقال: هذا الجواب، فأتى عبدالله بن الحسن، فلما قرأ الكتاب قال: أنا شيخ ولكن ابني محمد مهدي هذه الأمة، فركب وأتى جعفراً فخرج إليه ووضع يده على عنق حماره، وقال: يا أبا محمد، ما جاء بك في هذه الساعة؟ فأخبره، فقال: لا تفعلوا فإن الأمر لم يأتِ بعد، فغضب عبدالله بن الحسن، وقال: لقد علمت خلاف ما تقول، ولكنه يحملك على ذلك الحسد لابني

When it reached Abu Muslim that ibrahim the imam had died he sent letters to Al Hijaz for Ja’afar bin muhammad , and Abdulah bin al Hassan and Muhammad bin Ali bin al Hussein calling all of them to the caliphate, he started with Ja’afar and when he(Ja’afar) read the letter he burned it and said: this is my answer, then He came to abdullah bin al Hassan and when he read the letter he said: I’am too old but my Son is the Mahdi of this Ummah so he rode a mule and went to Ja’afar who came out and placed his hand on the neck of the mule while saying: O Abu muhammad what brings you at this hour? So he told him, then he said: Do Not Accept! for this matter(Of mahdi) has not come yet! so abdullah became angry and shouted: I heard otherwise but your jealousy from my son carries you to say this.

Source: المناقب: (4/229)، البحار: (47/132).
Al manaqib 4/229, Al bihar 47/132.

and the people used to actually believe that he was the imam and not al Sadiq:
وكان الناس يرون إمامته دون الصادق، فعن عبد الكريم بن عتبة الهاشمي، قال: كنت عند أبي عبدالله بمكة، إذ دخل عليه أناس من المعتزلة فيهم: عمرو بن عبيد، وواصل بن عطاء، وحفص بن سالم، وأناس من رؤسائهم، وذلك حين قتل الوليد واختلف أهل الشام بينهم، فتكلموا وأكثروا وخطبوا فأطالوا، فقال لهم أبو عبدالله جعفر بن محمد: إنكم قد أكثرتم عليَّ وأطلتم، فأسندوا أمركم إلى رجل منكم فليتكلم بحجتكم وليوجز، فأسندوا أمرهم إلى عمرو بن عبيد فأبلغ وأطال، فكان فيما قال أن قال: قتل أهل الشام خليفتهم، وضرب الله بعضهم ببعض، وتشتت أمرهم، فنظرنا فوجدنا رجلاً له دين وعقل ومروءة ومعدن للخلافة وهو محمد بن عبدالله بن الحسن، فأردنا أن نجتمع معه فنبايعه، ثم نظهر أمرنا معه وندعو الناس إليه

AbdulKareem bin Utbah al Hashimi said: I was with abu abdullah RAA in Mecca when a couple of Mu’atazillah entered on him, amongst them was Amro bin Ubayda and Wasil bin Ata and Hafs bin Salem and other leaders, and this is when al Waleed was killed and the people of Sham had internal conflicts so they talked a lot with him and Abu Abdullah Ja’afar replied: You have talked a lot so pick one from amongst you to sum all up and speak for all of you, They picked Amro who spoke for a very long time and said: The People of Al Sham have conflicts and they are weak after the death of Al Waleed so we searched and found the perfect man to be in his place, a man of knowledge and Faith and bravery, he is Muhammad bin Abdullah bin al Hassan and we wanted to gather around him and give him baya’ah and call the people to his cause.

Source: الاحتجاج: (197)، البحار: (47/213) (100/18)، الكافي: (5/23).
Al ihtijaj 197, Al Bihar (47/213)(100/18) Al kafi 5/23.

Even his brother Ibrahim bin Abdullah bin al Hassan went to take the Caliphate as if they all never heard of this 12 Imams nonsense:
خرج أخوه إبراهيم أيضاً، فعن عبيد بن زرارة قال: لقيت أبا عبدالله في السنة التي خرج فيها إبراهيم بن عبدالله بن الحسن، فقلت له: جعلت فداك، إن هذا قد ألف الكلام وسارع الناس إليه، فما الذي تأمر به؟ قال: فقال: اتقوا الله واسكنوا ما سكنت السموات والأرض

ubaydah bin Zurarah narrates: I met Abu Abdulah RAA in the same year which Ibrahm Bin abdullah revolted in so i said: This Man(Ibrahim) has fabricated some stories and rallied the people around him as quickly as he could(To take the Caliphate) what are your orders? Ja’afar said: remain as you are.

Source: عيون أخبار الرضا: (1/310)، البحار: (47/274)(52/189)، وانظر أيضاً: البحار: (52/188) وفيه خروج محمد بن عبد الله بن الحسن بن الحسن بن علي بن أبي طالب رضي الله عنه.
Iyou Akhbar Al redah 1/310, Al bihar (47/274) (52/189), Also other narrations in Bihar 52/188.

It seems al Sadiq was also annoyed with this:
ويبدو أن الصادق قد ضاق ذرعاً بهذا الأمر، فما زال يفتش ويبحث في كتبه عمن يملك من بني الحسن، ولا زال يقول بـحسدهم، فلما سُئِلَ عنهم وعما إذا كانوا يعرفون لمن الحق؟ قال: بلى ولكن يمنعهم الحسد
So when he was asked About who was more rightful to receive the Caliphate He said: They (Children of Hassan) Know this but their jealousy blinds them.

Soure: الاحتجاج: (374)، البحار: (46/180) (47/273).
Al ihtijaj 374, Bihar al Anwar (46/180) (47/273).

and another:
فقال له بعضنا: يعرف هذا ولد الحسن؟ قال: نعم، كما يعرفون أن هذا ليل، ولكن يحملهم الحسد، ولو طلبوا الحق بالحق لكان خيراً لهم، ولكنهم يطلبون الدنيا

We asked Abu Abdullah ja’afar: And the children of Hassan don’t know about this(Imamah)? He said: YES just like they know this is night, but they are blinded by jealousy and if they wanted truth it would have been better for them but they seek after the life not the after life.

Source: إعلام الورى: (261)، الكافي: (1/305)، البحار: (26/37) (46/230).
I’ilam al Wara 261, Al Kafi 1/305, bihar al Anwar (26/37) (46/230).

Let’s See Al Hassan bin al Hassan bin Ali…
وعن أبي يعفور قال: لقيت أنا ومعلى بن خنيس الحسن بن الحسن بن علي بن أبي طالب، فقال: يا يهودي، فَأَخْبَرَنَا بما قال جعفر بن محمد، فقال: هو والله أولى باليهودية منكما، إن اليهودي من شرب الخمر

Narrated Abu Ya’afoor: Me and Mua’llah bin Khanees met al Hassan Bi al hassan bi Ali bin abi talib So he said: You Jew! So we told him about what Ja’afar bin muhammad Said then he replied: By Allah he is more of a Jew than the both of you, The Jew is one who drinks Wine.

Source: الاحتجاج: (374)، البحار: (47/273).
Bihar al anwar 47/273, al ihtijaj 374.

Mashallah! Mashallah! What Mercy! What Love between these cousins…

Also he narrates:

وعنه أيضاً قال: سمعت أبا عبدالله يقول: لو توفي الحسن بن الحسن بالزنا وشرب الخمر كان خيراً مما توفي عليه
He said: I heard abu abdullah say: If al hassan bin al Hassan had died while committing Zinah(Adultery) and drinking wine it would have been better than dying the way he did.

Source: الاحتجاج: (204)، البحار: (47/273).
Al Ihtijaj 204, Bihar al Anwar 47/273.
فعن سلمان بن خالد قال: لقيت الحسن بن الحسن، فقال: أما لنا حق؟ أما لنا حرمة؟ إذا اخترتم منا رجلاً واحداً كفاكم، فلم يكن له عندي جواب، فلقيت أبا عبدالله فأخبرني بما كان من قولـه، فقال لي: القه، فقل له: أتيناكم فقلنا: هل عندكم ما ليس عند غيركم؟ فقلتم: لا، فصدقناكم وكنتم أهل ذلك، وأتينا بني عمكم فقلنا: هل عندكم ما ليس عند الناس؟ فقالوا: نعم، فصدقناهم وكانوا أهل ذلك، قال: فلقيته فقلت له ما قال لي، فقال لي الحسن: فإن عندنا ما ليس عند الناس، فلم يكن عندي شيء، فأتيت أبا عبدالله فأخبرته، فقال لي:القه، وقل: إن الله عز وجل يقول في كتابه: ((اِئْتُونِي بِكِتَابٍ مِنْ قَبْلِ هَذَا أَوْ أَثَارَةٍ مِنْ عِلْمٍ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ)) [الأحقاف:4] فاقعدوا لنا حتى نسألكم، قال: فلقيته فحاججته بذلك، فقال: أفما عندكم شيء إلا تعيبونا إن كان فلان تفرغ وشغلنا فذاك الذي يذهب بحقنا

Salman bin Khalid said: I met al hassan bin al Hassan so he said: Do we(Children of Hassan) not have a Right? do we not have sanctity? If you just pick one Man from amongst us that would be sufficient ! So I couldn’t answer him then I met Abu Abdullah Ja’afar who told me to tell Ibn al hassan: ” We came to you(Progeny of Hassan) and said: Do you have something which others do not posses?(Imamah) and you replied: No(They denied Imamah) and we came to your Cousins(Progeny of Hussein) and asked: Do you have something which others don’t? and They said Yes so they were more rightful to it(Imamah).” Then I went to ibn al Hassan and used it as an Argument but he replied “Yes we do have something which others don’t have” so I didn’t have anything to reply with then i went to Ja’afar again and told him this so he told me to tell ibn al Hassan ” Bring me a scripture [revealed] before this or a [remaining] trace of knowledge, if you should be truthful “[Al Ahqaf-4] So I met ibn al Hassan and told him so then he angrily said: Do you people have nothing better to do than criticize us!?…

Source: رجال الكشي: (230)، البحار: (47/276).
Rijal Al Kesshi 230, Bihar al anwar 47/276.

Mashallah what a great Debate! I’ve learned a lot from Them! and BTW this is the complete verse of the quran:
Say, [O Muhammad], “Have you considered that which you invoke besides Allah ? Show me what they have created of the earth; or did they have partnership in [creation of] the heavens? Bring me a scripture [revealed] before this or a [remaining] trace of knowledge, if you should be truthful.” [46-4]

Then Banu Hashim RAA (includes Hassan & Hussein’s progeny)had conflicts with al Sadiq Ja’afar RAA:

عن الصادق: قال لي أبي: اعلم أن عبدالله أخاك سيدعو الناس إلى نفسه، فدعه فإن عمره قصير، فكان كما قال أبي، وما لبث عبدالله إلا يسيراً حتى مات
Al Sadiq narrated: My Father told me: Know that your brother abdullah will claim Imamah but his life will be short so ignore him, and it happened exactly as my father said as Abdullah died shortly after it.

Source: المناقب: (4/224)، البحار: (46/269) (47/255)، إثبات الهداة: (3/134، 214).
Al manaqib 4/224, Bihar al Anwar (46/269)(47/255) Ithbat al hudat 3/134,214.

and Now Ja’afar’s uncle Abdullah bin Ali:
عن الوليد بن صبيح قال: كنا عند الصادق في ليلة، إذ يطرق الباب طارق، فقال للجارية: انظري من هذا؟ فخرجت ثم دخلت، فقالت: هذا عمك عبدالله بن علي، فقال: أدخليه، وقال لنا: ادخلوا البيت، فدخلنا بيتاً، فسمعنا منه حساً ظننا أن الداخل بعض نسائه، فلصق بعضنا ببعض، فلما دخل أقبل على أبي عبدالله، فلم يدع شيئاً من القبيح إلا قاله في أبي عبدالله، ثم خرج وخرجنا، فأقبل يحدثنا من الموضع الذي قطع كلامه، فقال بعضنا: لقد استقبلك هذا بشيء ما ظننا أن أحداً يستقبل به أحداً، حتى لقد همَّ بعضنا أن يخرج إليه فيوقع به، فقال: مه، لا تدخلوا فيما بيننا
Al Waleed bin Subayh said: We were at al Sadiq’s place at one night, suddenly we heard the door knock, So He told his maid to see who it was, She went outside then came back saying: It is your uncle Abdullah bin Ali bin Hussein, He said: Let him in…(after some nonsense)…When He entered on Ja’afar he left nothing ugly that he didn’t say about Abu abdullah Ja’afar…..Then Ja’afar’s companions said: We never expected anyone to address you the way he did, Some of us wanted to even follow him and punish him, Ja’afar replied: Meh! Don’t interfere between us.

Source: الخرائج والجرائح: (232)، البحار: (46/184) (47/96).
Al Khara’ej wal jara’eh 232, bihar al Anwar (46/184)(47/96).

Even the Son of Abdullah bin Ali bin Hussein who is called Muhammad ‘Al Arqat’ had a conflict with Ja’afar and this is the reason they call him “Al Arqat”.

فقد جرى بينه وبين الصادق أمر، فبصق في وجه الصادق، فدعا عليه الصادق فصار أرقط الوجه، به نمش

“An argument took place between Muhammad bin Abdullah bin Ali and Ja’afar al Sadiq so he Spat in the face of Al Sadiq So Ja’afar made a Dua on him so his face became “Arqat” and he became Ugly.”

Arqat means that some splotches(areas) on his face get a different color than the normal skin color so he becomes ugly.

Source: البحار: (46/156) (الحاشية)، وانظر أيضاً: سر السلسلة العلوية: (50).
Bihar al Anwar 46/156 and other hadiths in Sirr al Silsilah al Alawiyah 50.

and now his Beloved cousin whom they call “Al Aftas”
يقول القوم: إن سالمة مولاة الصادق قالت: كنت عند أبي عبدالله حين حضرته الوفاة، وأغمي عليه، فلما أفاق قال: أعطوا الحسن بن علي ابن علي بن الحسين -وهو الأفطس- سبعين ديناراً، وأعط فلاناً كذا وفلاناً كذا، فقلت: أتعطي رجلاً حمل عليك بالشفرة يريد أن يقتلك؟ قال: تريدين أن لا أكون من الذين قال الله عز وجل فيـهم: ((وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ)) [الرعد:21]

Salimah the maid of al Sadiq said: I was with abu Abdullah when death came for him and he fainted but when he woke up he said: Give Al Hassan bin Ali bin Ali bin al Hussein (Al Aftas) 70 Dinars, and give Fulan this and Fulan That.. I (salimah) Said: Do you give money to someone who raised a razor in your face trying to kill you? He said: Do you want that I be not from those whom said about: And those who join that which Allah has ordered to be joined and fear their Lord and are afraid of the evil of [their] account,[Al Ra’ad; 21].

Source: غيبة الطوسي: (119)، البحار: (46/182) (47/2، 276) (74/96).
Ghaybat al TUSI 119, bihar al Anwar (46/182)(47/2,276)(74/96).

 
وعن عمر بن علي قال: إن جماعة من بني هاشم اجتمعوا بالأبواء، وفيهم: إبراهيم بن محمد بن علي بن عبدالله بن عباس، وأبو جعفر المنصور، وصالح بن علي، وعبدالله بن الحسن، وابناه: محمد وإبراهيم، ومحمد بن عبدالله بن عمرو بن عثمان، فقال صالح بن علي: قد علمتم أنكم الذين تمد الناس إليهم أعينهم، وقد جمعكم الله في هذا الموضع، فاعقدوا بيعةً لرجلٍ منكم تعطونه إياها من أنفسكم، وتواثقوا على ذلك حتى يفتح الله وهو خير الفاتحين، فحمد الله عبدالله بن الحسن وأثنى عليه، ثم قال: قد علمتم أن ابني هذا هو المهدي فهلم لنبايعه، وقال أبو جعفر: لأي شيء تخدعون أنفسكم، والله لقد علمتم ما الناس إلى أحدٍ أصور أعناقاً ولا أسرع إجابة منهم إلى هذا الفتى -يريد به محمد بن عبدالله- قالوا: قد والله صدقت، إن هذا الذي نعلم، فبايعوا محمداً جميعاً، ومسحوا على يده، قال عيسى: وجاء رسول عبدالله بن الحسن إلى أبي: أن ائتنا فإنا مجتمعون لأمر، وأرسل بذلك إلى جعفر بن محمد، وقال غير عيسى: إن عبدالله بن الحسن قال لمن حضر: لا تريدوا جعفراً؛ فإنا نخاف أن يفسد عليكم أمركم، قال عيسى بن عبدالله بن محمد: فأرسلني أبي أنظر ما اجتمعوا له؟ فجئتهم ومحمد بن عبدالله يصلي على طنفسة رحل مثنية، فقلت لهم: أرسلني أبي إليكم أسألكم لأي شيء اجتمعتم؟ فقال عبدالله: اجتمعنا لنبايع المهدي محمد بن عبدالله، قال: وجاء جعفر بن محمد، فأوسع له عبدالله بن الحسن إلى جنبه، فتكلم بمثل كلامه، فقال جعفر: لا تفعلوا فإن هذا الأمر لم يأتِ بعد، إن كنت ترى -يعني: عبدالله- أن ابنك هذا هو المهدي فليس به، ولا هذا أوانه، وإن كنت إنما تريد أن تخرجه غضباً لله وليأمر بالمعروف وينهي عن المنكر، فإنا والله لا ندعك وأنت شيخنا ونبايع ابنك في هذا الأمر، فغضب عبدالله بن الحسن، وقال: لقد علمت خلاف ما تقول، والله ما أطلعك على غيبه ولكن يحملك على هذا الحسد لابني
UMAR Bin Ali said: a group from banu Hashim gathered in Abwa’a and amongst them was: Ibrahim Bin Muhammad bin Ali bin Abdullah bin Abbas and Abu Ja’afar al Mansoor, and Salih bin Ali, and Abdullah bin al Hassan, with his two sons: Muhammad & Ibrahim, and Muhammad bin Abdullah bin Amro bin Uthman. So Salih bin Ali Said: As you all know most people have their eye on us and they support us so I gathered you hear that we may pick a Caliph from amongst us and give him Baya’ah so thaat Allah may Bless us. Then Abdullah bin al hassan said: Alhamdulillah and he thanked Allah, then he continued : You all Know that my Son muhammad bin abdullah bin al Hassan is the Mahdi of the ummah so let’s us all give him an oath of allegiance today and offer him baya’ah. Abu Ja’afar followed that by saying: Let us not fool ourselves we all know that there is none better and more suited for it than this boy – Muhammad bin Abdullah- all of the people obey and respect him. They all said: By Allah you speak the truth, then they gave baya’ah to Muhammad bin abdullah bin al Hassan by extending their hands to his hand.
Isa said: Then the messenger of Abdullah bin al Hassan came to my father(Ja’afar) and asked for his presence. Others narrated that Abdullah bin al Hassan said to all those present: Don’t ask for Ja’afar for he will ruin your affairs for you, Isa bin Abdullah bin Muhammad said: My father sent me to see for what purpose are they gathered, So I came to them and Muhammad bin Abdullah was praying Then i asked: My father sent me here to know for what reason are you all gathered? Abdullah said: we are here to give Baya’ah to al Mahdi muhammad. Then Ja’afar bin muhammad came and Abdullah bin al Hassan offered him a seat next to him, then Abu Abdullah Ja’afar said: Don’t Do It! for the time has not come yet. if you (Abdullah) see that your son is al Mahdi then I tell you he isn’t but if you want to declare it So that he may Fix the situation of the Ummah and fight against tyranny then by Allah you are our sheikh and the oldest amongst us and we will give allegiance to your son, Abdullah bin al Hassan said: By Allah you say this out of Jealousy from my Son!

Source: إعلام الورى: (272)، الإرشاد: (294)، مقاتل الطالبيين: (205)، البحار: (46/187) (47/278).
I’ilam al Wara 272, Al IRSHAD 294, Maqatil al Talibeen 205, bihar al Anwar (46/187)(47/278).

Now a little bit about Imam Zaid bin Ali Zainul Abedeen RAA because this man rebelled and went to take the Caliphate which angered the shiites at the time because it ruined their Madhab so they made these hadiths up:
الباقر قد فطن إلى ذلك، فقد روى القوم عنه أنه قال: سيخرج زيد أخي بعد موتي، ويدعو الناس إلى نفسه، ويخلع جعفراً ابني،ولا يلبث إلا ثلاثاً حتى يقتل ويصلب، ثم يحرق بالنار، ويذرى في الريح، ويمثل به مثلة ما مثل بها أحد قبله

Translation: Al Baqir PBUH Said to his Son Ja’afar al Sadiq PBUH: My Brother Zaid will Rebel after my death and he will call the people to give him Baya’ah(Allegiance) and will replace my son Ja’afar but he will last only Three and then he will Die and be crucified and Then Burned and his ashes will scatter with the winds and will be humiliated unlike any other human before him.
Source: Biharul Anwar 46/252

In another narration:

إن زيداً سيدعو بعدي إلى نفسه، فدعه ولا تنازعه فإن عمره قصير

Translation: Zaid will call for himself after me So Ignore him and do not concern yourself with him for his life is short.

Source:Ithbat al hudat 3/66

عن مؤمن الطاق عند القوم، أن زيداً قال له: ما تقول إن طرقك طارق منا أتخرج معه؟ قال: قلت له: إن كان أباك وأخاك خرجت معه، قال: فقال
لي: فأنا أريد أن أخرج أجاهد هؤلاء القوم فاخرج معي، قال: قلت: لا أفعل جعلت فداك، قال: فقال لي: أترغب بنفسك عني؟ قال: فقلت له: إنما هي نفس واحدة، فإن كان لله عز وجلفي الأرض معك حجة فالمتخلف عنك ناج، والخارج معك هالك،وإن لم يكن لله معك حجة فالمتخلف عنك والخارج معك سواء، قال: فقال لي: يا أبا جعفر، كنت أجلس مع أبي على الخِوان، فيلقمني اللقمة السمينة، ويبرد لي اللقمة الحارة حتى تبرد من شفقته عليَّ، ولم يشفق عليَّ من حر النار إذ أخبرك بالدين ولم يخبرني به؟ قال: فقلت له: من شفقته عليك من حر النار لم يخبرك، خاف عليك ألا تقبله فتدخل النار… إلى أن قال: فحججت، فحدثت أبا عبدالله بمقالة زيد وما قلت له: فقال لي: أخذته من بين يديه ومن خلفه، وعن يمينه وعن يساره، ومن فوق رأسه ومن تحت قدميه، ولم تترك له مسلكاً يسلكه

In the Twelver “Sahih” Narration above we read That Zaid asks Mumin al Taq to give him allegiance so that he can fight with him against the Umayyads, Al Taq refuses because Zaid is not the Correct Imam, This comes as a Shock to Zaid which tells him that why didn’t his father Ali tell him that he isn’t an Imam while Only his Father and brother were and how come Al Taq knows about this and he doesn’t, Of course Al Taq replies that his Father didn’t tell him that out of his love for him because if he did tell him that and then Zaid refused him Then Zaid would end up in HellFire…

You find this “Sahih” Narration In these Shiite books: Al Kafi 1/174, Al Ihtijaj 376, Al bihar 46/181, Mu’ujam al khoei 7/354. And a Similar Narration in Al Kesshi tarjamah 280, Mu’ujam al khoei 7/39, Al Manaqib 1/259.
قولـه: ليس الإمام منا من أرخى عليه ستره، إنما الإمام من شهر سيفه

Zaid bin Ali said: He from amongst us who does not draw his sword (do Jihad) and Sits at home(Like Ja’afar or his Father or His father) is not an Imam.

Source: Rijal Al Kesshi 261, Bihar 46/ 197, Al Manaqib 1/260, Al Kafi 1/356…

Now this one:
ولم يكن يأبه بتحذير الصادق له: يا عم، أعيذك بالله أن تكون المصلوب بالكناسة، وكانت أم زيد ترد: والله ما يحملك على هذا القول غير الحسد لابني، ويرد: يا ليته حسداً، يا ليته حسداً، ثلاثاً.

Ja’afar al Sadiq used to tell Zaid: O uncle I pray to Allah that you do not get crucified in Kanasah, Then Zaid’s mother Said: You only say this out of jealousy from my Son, Then Ja’afar said: I wish it was (three times)

Source: Amali al Saduq 43, IyounAkhbar al Ridah 1/227, bihar 46/168.
إلى أن جاءت الأخبار بخروجه وادعائه الإمامة، فعن داود الرقي قال: دخلت على جعفر بن محمد، فقال: ما الذي أبطأ بك عنا يا داود؟ فقلت: حاجة عرضت لي بالكوفة هي التي أبطأت بي عنك، جعلت فداك، فقال لي: ماذا رأيت بها؟ قلت: رأيت عمك زيداً على فرس ذنوب،قد تقلد مصحفاً، وقد حف به فقهاء الكوفة، وهو يقول: يا أهل الكوفة، إني العلم بينكم وبين الله تعالى، قد عرفت ما في كتاب الله من ناسخه ومنسوخه، فقال أبو عبد الله: يا سماعة بن مهران، ائتني بتلك الصحيفة، فأتاه بصحيفة بيضاء، فدفعها إليَّ، وقال لي: اقرأ هذه بما أخرج إلينا أهل البيت، يرثه كابر عن كابر من لدن رسول الله صلى الله عليه وسلم، فقرأتها فإذا فيها سطران:
السطر الأول: لا إله إلا الله محمد رسول الله.
والسطر الثاني: أسماء الأئمة مكتوبة من قبل أن يخلق آدم بألفي عام،فقال أبو عبدالله: فأين يتاه بزيد ويذهب به؟ إن أشد الناس لنا عداوة وحسداً الأقرب إلينا فالأقرب

In the Narration above, The News of Zaid’s Rebellion reached The ears of the companion of Al Sadiq so he came to him and told him that The Scholars of Kufah are all happy with Zaid and that Zaid is Saying that he is the knowledgeable Scholar that knows everything about the Quran and the Sunnah, Then Al Sadiq told his companion to bring him this white paper and told him to read it, In the first line was “No God But Allah and Muhammad is his Messenger” and the second line “Names of the Imams written down 2000 years before the birth of Adam” then Ja’afar Said: Where is Zaid mentioned? Truly the people who hate us and bare enmity and jealousy towards us are those closest to us.

Source: Mintakhab al Athar 34, Ghaybat al nu’umani 42, biharul Anwar 46/173 & 47/141.
قيل لمؤمن الطاق: ما الذي جرى بينك وبين زيد بن علي في محضر أبي عبدالله؟ قال: قال زيد بن علي: يا محمد بن علي، بلغني أنك تزعم أن في آل محمد إماماً مفترض الطاعة؟ قال: قلت: نعم،وكان أبوك علي بن الحسين أحدهم،فقال: وكيف وقد كان يؤتي بلقمة وهي حارة فيبردها بيده ثم يلقمنيها، أفترى أنه كان يشفق عليَّ من حرِّ اللقمة ولا يشفق علي من حر النار.
وفي رواية: قال زيد: ويحك! فما كان يمنعه من أن يقول لي،فوالله لقد كان يؤتى بالطعام الحار فيقعدني على فخذه ويتناول البضعة فيبردها ثم يلقمنيها،أفتراه كان يشفق عليِّ من حرِّ الطعام ولا يشفق عليِّ من حرِّ النار

They said to Mumin al Taq what happened between you and Zaid in the presence of Abi Abdullah? Al Taq said that Zaid said to his brother al Baqir: O Muhammad Bin Ali I hear that you are claiming that there is an Imam from AleMuhammad which we must Obey and Follow, Al Taq told him: Yes there is and your father was one of them, Zaid Then Said: My Father used to cool down the hot food for me so was he afraid that I burn my tongue and was he not afraid that I burn in Hell for not knowing My imam and religion?

Source: Rijal al Kesshi 164 & 165, Mu’ujam al khoei 7/349 & 17/35, Biharul Anwar 46/189 & 193 & 47/405.
So there you go According to the twelvers there are 12 Holy saintly Infallible Imams But one of AhlulBayt who is a Scholar and a Knowledgeable Man “Zaid Bin Ali” never knew about it even though his father, brother and Nephew were Holy infallible imams with their names written down 2000 years before Adam.
الصادق إلى القول رداً على من قال له: ما يزال يخرج رجل منكم أهل البيت فيقتل ويقتل معه بشر كثير، فأطرق طويلاً، ثم قال: إن فيهم الكذابين

Al Sadiq Said: Still Men from AhlulBayt go and fight and Die and many die with them…Then he said: There are The Liars amongst those Men.

وكان ينهى أن يخرج أحد مع من يخرج من أهل البيت قبل المهدي
He said: it is forbidden to go (Do Rebellion) with anyone from AhlulBayt until the Mahdi.

فيقول: مثل من خرج منا أهل البيت قبل قيام القائم مثل فرخ طار ووقع في كوة فتلاعبت به الصبيان
Al Baqir Said: The Example of he who is from ahlulBayt which goes Out (In Rebellion) before the Mahdi appears is like that of a Baby bird that falls from its nest and then children play with it.

Sources: Al Ihtijaj 204, Bihar 46/179 & 52/304 & 52/139, Al Rawdah 310, Ghaybat al Nu’umani 199, Noor al thaqalayn 4/46, Al Manaqib 4/188.

Mashallah what love and respect…I wonder why they all went and did Revolution with Khomeini then, Isn’t he from ahlulbayt? his mother is Indian and his father is Probably Persian but Still you know he’s a Pure Arab Quraishy Man from ahlulBayt LOL!

Musa al Kathim RAA had his own share of Fights with Ahlulbayt.
عن محمد بن الحسن العلوي قال: كان السبب في أخذ موسى بن جعفر أن الرشيد جعل ابنه في حجر جعفر بن محمد بن الأشعث، فحسده يحيى بن خالد البرمكي، وقال: إن أفضت الخلافة إليه زالت دولتي ودولة ولدي، فاحتال على جعفر بن محمد -وكان يقول بالإمامة- حتى داخله وآنس إليه وكثر غشيانه في منزلـه، فيقف على أمره فيرفعه إلى الرشيد ويزيد عليه بما يقدح في قلبه، ثم قال يوماً لبعض ثقاته: أتعرفون لي رجلاً من آل أبي طالب ليس بواسع الحال يعرّفني ما أحتاج إليه؟ فدل على علي بن إسماعيل بن جعفر بن محمد، فحمل إليه يحيى بن خالد مالاً، وكان موسى يأنس إليه ويصله، وربما أفضى إليه بأسراره كلها، فكتب ليشخص به، فأحس موسى بذلك، فدعاه فقال: إلى أين يا ابن أخي؟ قال: إلى بغداد، قال: وما تصنع؟ قال: عليّ دين وأنا مملق، قال: فأنا أقضي دينك، وأفعل بك وأصنع، فلم يلتفت إلى ذلك، فقال له: انظر يا ابن أخي لا تؤتم أولادي، وأمر له بثلاثمائة دينار وأربعة آلاف درهم، فلما قام من بين يديه قال أبو الحسن موسى لمن حضره: والله ليسعين في دمي ويؤتمن أولادي

Muhammad bin al Hassan al Alawi said: (In brief) that Yahya bin Khalid al Barmaki was jealous of Ja’afar bin muhammad So he used to compliment him and send his news(As a spy) to Caliph Al Rasheed while distorting the facts and tarnishing the image of Ja’afar bin muhammad, One Day Yahya bin Khalid asked his trustworthy companions: Do you know of anyone from Alu Abi Talib (Family of Abi talib) who was poor and in need (So that he may bribe him) They said: Ali bin Ismail bin Ja’afar bin muhammad al Baqir… and Musa al Kathim RAA used to like him and told him his secrets So Ali bin Ismail was bribed and told to go to the Caliph and fabricate stories about Musa al Kathim(Ja’afar bin muhammad’s son) so that they may get rid of him, however Musa noticed this and asked Ali bin Ismail: Where are you Going O Son of my brother? He said: To Baghdad, Musa Asked: Why? He replied: I have some debts so I have to make some money there. Musa said: I’ll pay those debts, but Ali never paid any attention to his uncle. Then Musa confronted him by saying: Look, Please don’t turn my children to orphans, then he ordered that 300 Dinars and 4000 Dirhams be brought to Ali and when Ali bin Ismail finally left, Musa said: By Allah he will try to spill my blood and turn my children to orphans.

Source: غيبة الطوسي: (21)، البحار: (48/231).
Ghaybat al Tusi 21, Biharal Anwar 48/231.

and now his brother Muhammad bin Ismail bin Ja’afar…
وكذا شأن أخيه محمد، فعن علي بن جعفر بن محمد قال: جاءني محمد بن إسماعيل ابن جعفر يسألني أن أسأل أبا الحسن موسى أن يأذن له في الخروج إلى العراق وأن يرضى عنه ويوصيه.. إلى أن قال: فقال محمد بن إسماعيل: يا عم، أحب أن توصيني؟ فقال: أوصيك أن تتقي الله في دمي، فقال: لعن الله من يسعى في دمك، ثم قال: يا عم، أوصني؟ فقال: أوصيك أن تتقي الله في دمي، ثم ذكر خروج محمد بن إسماعيل إلى العراق وملاقاته لهارون الرشيد، وقولـه له: يا أمير المؤمنين، خليفتان في الأرض موسى بن جعفر بالمدينة يجبى له بالخراج، وأنت في العراق يجبى لك الخراج، فقال: والله؟ فقال: والله
Ali bin Ja’afar bin Muhammad said: Muhammad bin Ismail bin Ja’afar came to me asking me to tell Musa al Kathim to allow him to go to Iraq and to give him his blessing…until Muhammad bin Ismail said: O uncle do you have any Wasiyah for me? Musa said: My Wasiya is for you to fear Allah with regards to me and do not Spill my Blood. Muhammad Bin Ismail Said: May Allah’s curse be on all those who seek after your blood, Then he repeated: O uncle give me a Wasiyah before I go, Musa Said again: My Wasiya is for you to fear Allah with regards to me and do not Spill my Blood, Then he mentioned what his brother Muhammad had done when he conspired with Haroon al rasheed against al Kathim, Muhammad replied: By Allah he did that?

Source: الكشي: (170)، الكافي: (8/124)، البحار: (48/239)، إثبات الهداة: (3/176)، عيون الأخبار: (1/72).
Al Kasshi 170, al kafi 8/124, Al bihar 48/239, Ithbat al Hudat 3/176, iyoun al Akhbar 1/72.

Now Hussein bin Ali ( not the Hussein of Karbala) Who died in FAKH (location near Mecca) goes and asks Musa al kathim to give him Baya’ah although Musa is supposed to be the Imam:
دعا موسى بن جعفر إلى البيعة، فأتاه فقال له: يا ابن عم، لا تكلفني ما كلف ابن عمك عمك أبا عبدالله فيخرج مني ما لا أريد كما خرج من أبي عبدالله ما لم يكن يريد، فقال له الحسين: إنما عرضت عليك أمراً، فإن أردته دخلت فيه، وإن كرهته لم أحملك عليه، والله المستعان، ثم ودعه

He (Hussein bin Ali) asks Musa Bin Ja’afar to give him baya’ah as caliph so he(Musa) told him: O cousin don’t make me commit what your cousin made your uncle Abu abdullah RAA commit, so I utter words which We both won’t like just like Abu Abdullah did, Hussein said: I made my offer (for you to give me Allegiance) so if you want you take it or you leave it if you hate it and I won’t force you, then they parted ways.

Source: الكافي: (1/366)، البحار: (48/160)، وقال: والحسين هو ابن علي بن الحسن بن الحسن بن الحسن بن علي، وأمه زينب بنت عبدالله بن الحسن، وخرج في أيام موسى الهادي بن محمد المهدي بن أبي جعفر المنصور، وخرج معه جماعة كثيرة من العلويين، إثبات الهداة: (3/174).

Al Kafi 1/366, Al bihar 48/160.

And now the Brother of Musa known as abdullah “Al Aftah”:
أخوه عبدالله المعروف بالأفطح، وقد ذكرنا نبذة عنه عند كلامنا عن موقف الشيعة بعد الإمام الصادق، ونزيد هنا رواية المفضل بن عمر، قال: لما مضى الصادق كانت وصيته في الإمامة لموسى، فادعى أخوه عبدالله الإمامة، وكان أكبر ولد جعفر في ذلك الوقت، فأمر موسى بجمع حطب كثير في وسط داره، فأرسل إلى عبدالله يسأله المصير إليه، فلما صار عنده مع جماعة من وجوه الإمامية، فلما جلس إليه أخوه عبدالله أمر موسى أن تضرم النار في ذلك الحطب فأضرمت، ولا يعلم الناس ما سبب ذلك حتى صار كله جمراً، ثم قام موسى وجلس بثيابه في وسط النار وأقبل يحدث الناس ساعة، ثم قام فنفض ثيابه ورجع إلى المجلس، فقال لأخيه عبدالله: إن كنت تزعم أنك الإمام بعد أبيك فاجلس في ذلك المجلس؟ قالوا: فرأينا عبدالله تغير لونه، ثم قام يجر رداءه حتى خرج من دار موسى
Narrated by al mufaddal bin Amr: When al Sadiq passed away his Wasiyah was to Musa but his brother Abdullah claimed Imamah for himself and he was the oldest of Ja’afar’s children after Ismail’s death , Thus Musa ordered lots of fire wood and that a huge fire be made then called after Abdullah. When Abdullah reached the fire he saw Musa Al kathim walk into the big fire and sit inside it with his clothes unharmed and he sat there talking with the people for one hour then he stood and cleaned his clothes and said to Abdullah: If you claim that you are the Imam after your father then try and sit in this Majlis. The people said: And we saw Abdullah bin Ja’afar’s color change and he ran away from Musa’s house.

Source: إثبات الهداة: (3/196، 212)، الخرائج والجرائح: (200)، البحار: (47/251)(48/65، 67)، وانظر روايات أخرى في خروجه: البحار: (47/127، 242، 243، 256، 257، 261) (48/299)، الإمامة والتبصرة: (209)، غيبة الطوسي: (57)، كمال الدين: (105)، الكافي: (1/355).

Ithbat al Hudat 3/196,212, Al Khara’ej wal Jara’eh 200, bihar al Anwar (47/2510(48/65,67) and other narrations in bihar al Anwar (47/127,242,243,256,257,261) (48/299), Al imamah wal istibsar 209, Ghaybat al tusi 57, Kamal al Deen 105, Al Kafi 1/355.
فعن علي بن إبراهيم، عن أبيه قال: لما مات أبو الحسن حججنا، فدخلنا على أبي جعفر وقد حضر خلق من الشيعة من كل بلد لينظروا إلى أبي جعفر، فدخل عمه عبدالله بن موسى وكان شيخاً كبيراً نبيلاً، عليه ثياب خشنة وبين عينيه سجادة، فجلس، وخرج أبو جعفر من الحجرة وعليه قميص قصب، ورداء قصب، ونعل جدد بيضاء، فانتدب رجل من القوم، فقال لعمه: أصلحك الله، ما تقول في رجل أتى بهيمة؟ فقال: تقطع يمينه ويضرب الحد، فغضب أبو جعفر، ثم نظر إليه، فقال: يا عم، اتق الله.. اتق الله، إنه لعظيم أن تقف يوم القيامة بين يدي الله عز وجل، فيقول لك: لم أفتيت الناس بما لا تعلم؟ فقال له عمه: أليس قال هذا أبوك؟ فقال أبو جعفر: إنما سئل أبي عن رجل نبش قبر امرأة فنكحها، فقال أبي: تقطع يمينه للنبش ويضرب حد الزنا، فإن حرمة الميتة كحرمة الحية، فقال: صدقت يا سيدي وأنا أستغفر الله، فتعجب الناس، فقالوا: يا سيدنا، أتأذن لنا أن نسألك؟ فقال: نعم، فسألوه في مجلس عن ثلاثين ألف مسألة فأجابهم فيها وله تسع سنين
Ali bin Ibrahim from his father: When Imam Abu al Hassan RAA died we made Hajj(To him) and we entered on Abu Ja’afar RAA and many Shiites from many countries came to look at him, So his uncle Abdullah bin Musa entered and he was an old noble sheikh with the sign of prayer on his forehead, so he sat and Abu Ja’afar left the room, a Man asked Abu Ja’afar’s uncle Abdullah bin Musa a question and He replied to it Then abu Ja’afar became extremely angry at the answer his uncle gave and said: O uncle fear Allah!…Fear Allah! You don’t want to stand like this on the day of judgment! and Allah asks you why you gave a Fatwa(Religious opinion) in something you didn’t know. His uncle says: isn’t this the same answer your late father gave? then the Imam corrected him and the uncle repented to allah…. (Narration states That Imam Abu Ja’afar who humiliated his Ignorant Noble uncle in front of everyone was only 9 years old according to this narration…. and that the visitors of his dead father asked him 30,000 matters in that same Majlis and he replied to every single one).

Source: الاختصاص: (102)، البحار: (50/85) (79/79).

Al ikhtisas 102, al bihar (50/85)(79/79).

Not only that But his noble Wise Uncle Made a Fatwa about something he is ignorant about and the guy who asked the question picked the wrong person, he should have asked the infallible Imam instead …
فعن الجعفري قال: قال العباس بن موسى لابن عمران القاضي الطلحي: إن أسفل هذا الكتاب -أي: وصية الكاظم- كنز لنا وجوهر يريد -أي: الرضا- أن يحتجزه دوننا، ولم يدع أبونا شيئاً إلا جعله لـه وتركنا عالة، فوثب عليه إبراهيم بن محمد الجعفري فأسمعه، ووثب إليه إسحاق بن جعفر ففعل به مثل ذلك، فقال العباس للقاضي: أصلحك الله، فض الخاتم واقرأ ما تحته، فقال: لا أفضه لا يلعنني أبوك، فقال العباس: أنا أفضه، قال: ذلك إليك، ففض العباس الخاتم -رغم قول أبيه الكاظم: وليس لأحدٍ أن يكشف وصيتي ولا ينشرها وهو على ما ذكرت وسميت، فمن أساء فعليه، ومن أحسن فلنفسه، وما ربك بظلام للعبيد، وليس ذلك لأحد من سلطان ولا غيره أن يفض كتابي الذي ختمت عليه أسفل، فمن فعل ذلك فعليه لعنة الله وغضبه والملائكة بعد ذلك ظهير وجماعة المسلمين والمؤمنين- ففض العباس الخاتم، فإذا فيه إخراجهم من الوصية، وإقرار علي وحده وإدخاله إياهم في ولاية علي إن أحبوا أو كرهوا أو صاروا كالأيتام في حِجره وأخرجهم من حد الصدقة وذكرها، ثم التفت علي بن موسى إلى العباس، فقال: يا أخي، أعلم أنه إنما حملكم على هذا الغرام والديون التي عليكم، فانطلق يا سعد فتعين لي ما عليهم واقضه عنهم، واقبض ذكر حقوقهم، وخذ لهم البراءة، فلا والله لا أدع مواساتكم وبركم ما أصبحت أمشي على ظهر الأرض، فقولوا ما شئتم، فقال العباس: ما تعطينا إلا من فضول أموالنا ومالنا عندك أكثر، فقال: قولوا ما شئتم، فالعرض عرضك، اللهم أصلحهم وأصلح بهم، وأخسئ عنا وعنهم الشيطان، وأعنهم على طاعتك، والله على ما نقول وكيل، فقال العباس: ما أعرفني بلسانك وليس لمسحاتك عندي طين، ثم إن القوم افترقوا
Now Imam Al Redah’s fight with his Brother al Abbas. Al Ja’afari Said: Al Abbas bin musa al Kathim said to ibn Umran al Qadi(The Judge) al talahi: At the bottom end of this book -The Wasiyah of al Kathim- is a treasure for us(his sons) which -Al Redah- wants to hog(Keep) only for himself, and his father had given everything to him and he left us with nothing! So Ibrahim bin Muhammad al Ja’afari and Isaac bin Ja’afar both Got angry at him (for saying that) So Al Abbas told the judge: May Allah bless you please break the seal(The Will of al Imam Kathim) and read what’s written under. The Judge said: I will not lest I be cursed by your father. Al Abbas said: I will expose what is written under. So he did it although his father Imam Kathim had said: No One is to reveal and spread my will amongst the people and he who breaks the seal of that book Will be cursed by Allah and will invoke allah’s anger and the curse of the angels and the believers and muslims. Al Abbas broke the seal and he read that they were all excluded from the Wasiyah and that it belongs only to Ali… Then Ali bin Musa turned towards al Abbas and said: O brother, I know that the miserable state you are in and the debts have caused you to do what you did, then he ordered Saad(his servant probably) to pay his brother’s debts provide his needs, Al Abbas then Said: You only Give us the leftovers of what was rightfully ours! and you owe us so much more! Then Ali made a Dua for his brothers so that Allah may forgive them So Al Abbas Said: I know you very well and this sweet talk will not work.

Source: عيون أخبار الرضا: (1/33)، البحار: (48/280).

Iyoun Akhbar al redah 1/33, bihar al Anwar 48/280.

and because of these narrations all the twelver scholars of Hadith have never mentioned anything good about him as they hated him.

Source: bihar al Anwar 48/278,313.

you all heard of Ja’afar Al Sadiq RAA, the word Sadiq means truthful. however another Member of AhlulBayt Is Called Ja’afar al KaZZab, and the word KaZZab in Arabic Means “The Liar”. Now who is this respectable member of AhlulBayt you ask?

Well According to the twelvers in this Fatwa which I’ll be translating Ja’afar The Liar Is the Son of Imam Ali bin Muhammad al Hadi RAA. He is called the Liar, GUESS WHY? YES exactly! because he claimed he was the Imam. according to the twelvers the Imams foretold this and here in this Fatwa for their scholar Saleh al Karbasi he states a Hadith:

Abu Hamza al thamali narrated from Abu Khaled al Kabuli that he said: i entered on my Sayyed Ali bin al Hussen RAA and asked him, O Son of Rassul Allah please tell me who are those whom the prophet PBUH ordered us to Obey after him?
.
(in a Long Narration Ali tells him who they are, one by one until they reach Ja’afar al Sadiq)
.
He asks then: O Sayyed but you(Imams) are all truthful so why only Name Ja’afar Al Sadiq “The truhful”?
The Imam replied: The Prophet PBUH said: If My Son Ja’afar bin Muhammad bin Ali bin Hussein bin Ali is born then Name him “Al Sadiq” because the fifth from his child(progeny) Who is called Ja’afar Will Lie Against Allah and claim the Imamah for himself, he is an evil hypocrite who is jealous from his brother.
Then Ali bin al Hussein Cried a lot…
.
.(until the end of the Narration)..

The Source of this Fatwa is from one of The twelver’s most important sites:
http://www.islam4u.com/almojib_show.php?rid=1260
Screen Image:http://i449.photobucket.com/albums/q…titled-1-6.jpg

Now here, a Muslim who uses his brain(Not a twelver) Asks many questions, Why did they have to call the first one Ja’afar? or why didn’t the father of the second Ja’afar call him something else to avoid confusion? or why do these imams and Prophet PBUT know the future?…. This is the twelver Religion which is full of nonsense so who cares.

The Original Arabic Text of the Fatwa:


التسلسل : 1260 القراءات : 4826 تاريخ النشر : 2007-07-02
من هو جعفر الكذَّاب ، و لماذا سمي بهذا الاسم ؟
الاجابة للشيخ صالح الكرباسي

جعفر الكذَّاب هو ابن الامام علي بن محمد الهادي ( عليه السلام ) [1] ، و إنما سُمي بالكذاب لإدعائه الامامة كذباً و إفتراءً ، و قد كان الأئمة ( عليهم السلام ) أخبروا بذلك قبل ولادته .
فعَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ ، عَنْ أَبِي خَالِدٍ الْكَابُلِيِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى سَيِّدِي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ زَيْنِ الْعَابِدِينَ ( عليه السلام ) فَقُلْتُ لَهُ : يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ( صلى الله عليه و آله ) أَخْبِرْنِي بِالَّذِينَ فَرَضَ اللَّهُ طَاعَتَهُمْ وَ مَوَدَّتَهُمْ وَ أَوْجَبَ عَلَى عِبَادِهِ الِاقْتِدَاءَ بِهِمْ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ( صلى الله عليه و آله ) ؟
فَقَالَ لِي : ” يَا كَنْكَرُ إِنَّ أُوْلِي الْأَمْرِ الَّذِينَ جَعَلَهُمُ اللَّهُ أَئِمَّةً لِلنَّاسِ وَ أَوْجَبَ عَلَيْهِمْ طَاعَتَهُمْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ، ثُمَّ الْحَسَنُ ، ثُمَّ الْحُسَيْنُ ابْنَا عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ، ثُمَّ انْتَهَى الْأَمْرُ إِلَيْنَا ” ، ثُمَّ سَكَتَ .
فَقُلْتُ لَهُ : يَا سَيِّدِي رُوِيَ لَنَا عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ( عليه السلام ) أَنَّهُ قَالَ : ” لَا تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ حُجَّةٍ لِلَّهِ عَلَى عِبَادِهِ ” ، فَمَنِ الْحُجَّةُ وَ الْإِمَامُ بَعْدَكَ ؟
فَقَالَ : ” ابْنِي مُحَمَّدٌ ، وَ اسْمُهُ فِي التَّوْرَاةِ بَاقِرٌ يَبْقُرُ الْعِلْمَ بَقْراً ، هُوَ الْحُجَّةُ وَ الْإِمَامُ بَعْدِي ، وَ مِنْ بَعْدِ مُحَمَّدٍ ابْنُهُ جَعْفَرٌ وَ اسْمُهُ عِنْدَ أَهْلِ السَّمَاءِ الصَّادِقُ ” .
فَقُلْتُ لَهُ : يَا سَيِّدِي كَيْفَ صَارَ اسْمُهُ الصَّادِقَ وَ كُلُّكُمْ صَادِقُونَ ؟
قَالَ : ” حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ( صلى الله عليه و آله ) قَالَ : إِذَا وُلِدَ ابْنِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَسَمُّوهُ الصَّادِقَ ، فَإِنَّ الْخَامِسَ الَّذِي مِنْ وُلْدِهِ الَّذِي اسْمُهُ جَعْفَرٌ يَدَّعِي الْإِمَامَةَ اجْتِرَاءً عَلَى اللَّهِ وَ كَذِباً عَلَيْهِ فَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ جَعْفَرٌ الْكَذَّابُ الْمُفْتَرِي عَلَى اللَّهِ ، الْمُدَّعِي لِمَا لَيْسَ لَهُ بِأَهْلٍ ، الْمُخَالِفُ عَلَى أَبِيهِ وَ الْحَاسِدُ لِأَخِيهِ ، ذَلِكَ الَّذِي يَكْشِفُ سِرَّ اللَّهِ عِنْدَ غَيْبَةِ وَلِيِّ اللَّهِ ” .
ثُمَّ بَكَى عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بُكَاءً شَدِيداً .
ثُمَّ قَالَ : ” كَأَنِّي بِجَعْفَرٍ الْكَذَّابِ وَ قَدْ حَمَلَ طَاغِيَةَ زَمَانِهِ عَلَى تَفْتِيشِ أَمْرِ وَلِيِّ اللَّهِ وَ الْمُغَيَّبِ فِي حِفْظِ اللَّهِ ، وَ التَّوْكِيلِ بِحَرَمِ أَبِيهِ جَهْلًا مِنْهُ بِوِلَادَتِهِ وَ حِرْصاً عَلَى قَتْلِهِ إِنْ ظَفِرَ بِهِ وَ طَمَعاً فِي مِيرَاثِ أَبِيهِ حَتَّى يَأْخُذَهُ بِغَيْرِ حَقِّهِ ” .
قَالَ أَبُو خَالِدٍ : فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَإِنَّ ذَلِكَ لَكَائِنٌ ؟!
قَالَ : إِي وَ رَبِّي ، إِنَّ ذَلِكَ لَمَكْتُوبٌ عِنْدَنَا فِي الصَّحِيفَةِ الَّتِي فِيهَا ذِكْرُ الْمِحَنِ الَّتِي تَجْرِي عَلَيْنَا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ” .
قَالَ أَبُو خَالِدٍ : فَقُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ( صلى الله عليه و آله ) ثُمَّ يَكُونُ مَا ذَا ؟
قَالَ : ” ثُمَّ تَمْتَدُّ الْغَيْبَةُ بِوَلِيِّ اللَّهِ الثَّانِي عَشَرَ مِنْ أَوْصِيَاءِ رَسُولِ اللَّهِ وَ الْأَئِمَّةِ بَعْدَهُ .
يَا بَا خَالِدٍ : إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ وَ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ وَ الْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ ( عليه السلام ) أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ ، لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِكْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَيْبَةُ عَنْهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ ، وَ جَعَلَهُمْ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ( صلى الله عليه و آله ) بِالسَّيْفِ ، أُولَئِكَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِيعَتُنَا صِدْقاً ، وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً ” [2] .

[1] الإمام علي الهادي هو : علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب ( عليهم السَّلام ) ، و هو عاشر أئمة أهل البيت ( عليهم السلام ، ولد بالمدينة المنورة سنة : 212 هجرية ، و استشهد بمدينة سامراء / العراق سنة : 254 .
[2] بحار الأنوار ( الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ( عليهم السلام ) ) : 36 / 386 ، للعلامة الشيخ محمد باقر المجلسي ، المولود بإصفهان سنة : 1037 ، و المتوفى بها سنة : 1110 هجرية ، طبعة مؤسسة الوفاء ، بيروت / لبنان ، سنة : 1414 هجرية .

Oh and the source of this narration is Bihar al Anwar 36/386.