Sahih Narrations which I found interesting:

(1)
عن الباقر ( عليه السلام ) : ( ليس في القبلة والمباشرة ، ولا مس الفرج ، وضوء )

المصدر – الكافي – الكليني – 3 ص 375
الرواية – صحيحة – ذكرى الشيعة في أحكام الشريعة – الشهيد الأول – ج 1 – ص 213

Al baqir Said: There is no need for Wudhu, after kissing or Moubasharah or touching the Farj(female Organ).
Source: Al Kafi – Kulayni – 3/375.
Sanad is Sahih: Thikrah al Shia fi Ahkam al Sharia – al Shaheed al Awwal – 1/213.

(2)
عن مسمع قال سألت أبا الحسن ( ع ) فقلت أكون أصلي فتمر بي الجارية
فربما ضممتها إلي قال لا بأس .

المصدر – وسائل الشيعة ( آل البيت ) – الحر العاملي – ج 7 ص 278
الرواية – صحيحة – ذخيرة المعاد (ط.ق) – المحقق السبزواري – ج 1 ق 2 – ص 356

From Musma’ah Said: I asked abu al Hassan PBUH: As I pray in Salat the Maid Passes by me So I Sometimes hug her, He said: That’s acceptable.
Source: Wasael al Shia – Al hurr al amili – 7/278.
The Sanad is Sahih: Thakheerat ul mu’adh – Al muhaqiq al Subzawani – 1/356.

الرواية موجودة في باب عدم بطلان الصلاة بضم المرأة المحللة ورؤية وجهها وعدم
جواز نظر المرأة الأجنبية في الصلاة
And this Narration is found in the chapter “That The Salat is Not Batil by hugging The Halal Woman and seeing her face and the impermissibility of looking at the foreign woman during Salat”.

(3)
عن أبي عبد الله ( عليه السلام ) ” في الرجل يأتي المرأة في دبرها وهي
صائمة ؟ قال : لا ينقض صومها وليس عليها غسل ”

المصدر – وسائل الشيعة ( ال البيت ) – الحر العاملي – ج 2 ص 200
الرواية – صحيحة – الحدائق الناضرة – المحقق البحراني – ج 3 – ص 9

Abu Abdullah PBUH: regarding the Man who comes inside the Dubr of the woman while she is fasting?, He said: Her Fasting is not broken and she needs not do ghusl.
Source: Wasael al Shia – al Hurr al Amili – 2/200.
The Sanad is Sahih: Al hada’eq al nadirah – Muhaqiq al Bahrani – 3/9.

(4)
عن عمر بن يزيد قال : ” اغتسلت يوم الجمعة بالمدينة ولبست ثيابي وتطيبت ، فمرت بي
وصيفة ففخذت لها فأمذيت أنا وأمنت هي فدخلني من ذلك ضيق ، فسألت أبا
عبد الله ( عليه السلام ) عن ذلك . فقال : ليس عليك وضوء ولا عليها غسل ”

المصدر – وسائل الشيعة (آل البيت) – الحر العاملي – ج 2 – ص 191
الرواية – صحيحة – الحدائق الناضرة – المحقق البحراني – ج 3 – ص 15

From amr bin Yazeed: I washed on the Friday in Madinah and wore good clothing and Fixed myself up, But Wasifah had passed by me so I made Tafkheeth with her But did not enter in her and we came then I felt uncomfortable so I asked Abu abdullah PBUH about it and He said: There is no need for you to remake your Wudhu nor is there a need for her to do ghusl.
Source: Wasael al Shia – al hurr al Amili – 2/191.
Sanad is Sahih – Al Hada’eaq al nadirah – 3/15.

(5)
عن عبد الله بن سنان ، قال : سألت أبا عبد الله عليه السلام عن المرأة ترى أن
الرجل يجامعها في المنام في فرجها حتى تنزل ؟ قال : ( تغتسل )

المصدر – وسائل لشيعة ( آل البيت ) – الحر العاملي – ج 2 ص 188
الرواية – صحيحة – منتهى المطلب (ط.ج) – العلامة الحلي – ج 2 – ص 166

Abdullah bin Sinan said: I asked abu abdullah PBUH about a woman who saw in a dream that she was having sex with a Man until she came, He said: She must do ghusl.

Source: Wasael al Shia – al hurr al Amili – 2/188.
the Sanad is Sahih: Muntaha al Matlab – al helli – 2/166.

(6)
عن محمد بن مسلم قال : قلت لأبي جعفر ( عليه السلام ) : كيف جعل على المرأة إذا رأت
في النوم أن الرجل يجامعها في فرجها الغسل ؟ ولم يجعل عليها الغسل إذا جامعها دون
الفرج في اليقظة فأمنت ؟ قال : لأنها رأت في منامها أن الرجل يجامعها في
فرجها فوجب عليها الغسل والآخر إنما جامعها دون الفرج فلم يجب
عليها الغسل ، لأنه لم يدخله ، ولو كان أدخله في اليقظة وجب عليها
الغسل ، أمنت أو لم تمن .

المصدر – وسائل الشيعة (آل البيت) – الحر العاملي – ج 2 – ص 191
الرواية – صحيحة – الحدائق الناضرة – المحقق البحراني – ج 3 – ص 16

Narrated Muhammad bin Muslim: I said to abu Ja’afar PBUH: How is it that when a Woman Sees while in her sleep a dream that a Man is entering inside her That She must Make Ghusl? While she does not have to make ghusl in real life If a Man is making out with her without going inside her but she came? He replied: Because she saw in her dream that the Man is entering inside her so She has to make ghusl whereas The other was making out with her without entering inside her So She must not make ghusl because he did not enter in her, But if He did enter inside her While She is conscious then she must make Ghusl whether she came or not.
Source: Wasael al Shia – Al hurr al amili – 2/191.
the Sanad is Sahih: Al hada’eq al Nadirah – al muhaqiq al Bahrani – 3/16.

Research by: Tripolysunni